این کافه افراد مبتلا به اوتیسم را در بخش خدمات آموزش می دهد – CB


افراد مبتلا به اوتیسم دنیا را از طریق یک منشور کمی متفاوت می بینند – نورها می توانند خیلی روشن به نظر برسند، صداها می توانند خیلی بلند به نظر برسند. در نتیجه، کار در یک محیط شلوغ مانند یک رستوران می تواند برای افرادی که در این طیف هستند کریپتونیت باشد.

اما این امر باعث نشد که شبکه خانواده اوتیسم اقیانوس آرام (PAFN) اولین کافه متنوع عصبی کشور را در دومین فرودگاه بزرگ کانادا در پاییز 2023 افتتاح کند. کافه Paper Planes در منطقه شلوغ ورودی داخلی فرودگاه بین المللی ونکوور واقع شده است. و کارکنانی را با تفاوت های عصبی در هنر خدمات رسانی به مشتریان، گرفتن سفارش و ساختن لاته آموزش می دهد.

هدف والای این کسب و کار بر روی دیوار نصب شده است تا رهگذران ببینند: «ما یک کافی شاپ هستیم که با ارائه فرصت های شغلی معنادار به افراد مبتلا به اوتیسم و ​​تنوع عصبی توانمندسازی می کنیم ساعت و پس از شش ماه اقامت در کافه، آنها “بال مهمان نوازی” خود را به دست می آورند و تیم PAFN به آنها کمک می کند تا در جای دیگری کار پیدا کنند.

این شرکت اجتماعی زاییده فکر وندی و سرجیو کوچیا، زوجی از ونکوور است که PAFN را در سال 2016 برای حمایت از خانواده هایی که با این اختلال رشد مادام العمر زندگی می کنند، راه اندازی کردند، که از هر 50 کودک و نوجوان کانادایی یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. کوکیاها که پسر بزرگشان مبتلا به اوتیسم است، آرزو داشتند روزی به اعضای جامعه اوتیسم در یافتن کار کمک کنند.

متصل: آیا محل کار شما از کارمندان نورونی حمایت می کند؟

سرجیو می گوید: «اشتغال واقعاً مجرای زندگی معنادار است. کافه هر دو را ارائه می دهد.

کارآموزان برای کمک به ایجاد اعتماد به نفس و عادت به صداها و فضا، در شیفت های کوتاه تری بین دو تا چهار ساعت کار می کنند. با حمایت مدیران عصبی و مربیان، آنها یاد می‌گیرند که چگونه سفارشات مشتری را بپذیرند و به انجام برسانند.

اما برنامه آموزشی چیزی فراتر از تسلط بر کارهای عملی مانند تهیه و سرو قهوه و ساندویچ است. وندی می‌گوید: «این همچنین در مورد مهارت‌های نرم و مهارت‌های اجتماعی است که برای هر نوع شغلی بسیار مهم هستند.

تامارا ورومان، مدیر عامل فرودگاه ونکوور، اولین جام را از کافه دریافت می کند
تامارا ورومان، مدیر عامل فرودگاه ونکوور، اولین جام را از کافه دریافت می کند. (عکس: فرودگاه ونکوور)

کارآموزان یاد می گیرند که لبخند بزنند، گفتگوهای دوستانه با مشتریان داشته باشند و مشکلات را حل کنند، که در هنگام کار در صنعت مهمان نوازی بسیار مهم است. کارکنان پشتیبانی آنجا هستند تا در هنگام شلوغی آنها را راهنمایی کنند – کافه روزانه به حدود 100 مشتری خدمات ارائه می دهد – و به آنها کمک می کنند تا با مسائلی مانند اضافه بار حسی مقابله کنند.

این سرمایه گذاری از طریق همکاری با اداره فرودگاه ونکوور، که تعهدی پنج ساله به PAFN با مبلغ 500,000 دلار داده است، 25 درصد از کارکنان اداره فرودگاه را در زمینه آگاهی و حساسیت به اوتیسم آموزش می دهد، بنابراین کارکنان خط مقدم، از جمله غربالگرهای امنیتی CATSA، افسران پایانه و اعضای YVR Fire and Rescue، در میان دیگران، مهارت‌هایی برای شناسایی و پاسخگویی به مسافران متنوع عصبی خواهند داشت.

علاوه بر این، فضای 95 متر مربعی بدون اجاره در اختیار کافه قرار می گیرد تا PAFN بتواند سود کسب و کار را مجدداً سرمایه گذاری کند تا از فرصت های شغلی بیشتر برای جامعه اوتیسم حمایت کند.

متصل: چگونه تعصب استخدام ناخودآگاه را تشخیص دهیم و متوقف کنیم

تامارا ورومان، مدیر اجرایی فرودگاه ونکوور می‌گوید: «این واقعاً مهم است که فرودگاه ما کاملاً فراگیر و در دسترس باشد. “این ابتکار به ما امکان می دهد مطمئن شویم که کارکنان و مسافران ما با افراد مبتلا به اوتیسم به شیوه ای متفاوت تعامل دارند و آنها را می بینند. وقتی به آنجا می رویم یک فنجان قهوه می خوریم – آنها شغلی درست می کنند.

واضح است که کافه هواپیماهای کاغذی موفقیت را در فروش غذا و نوشیدنی نمی سنجد، بلکه موفقیت کارآموزان فارغ التحصیل را می سنجد. سرجیو می‌گوید: «تنها راهی که می‌توانیم موفقیت را اندازه‌گیری کنیم، تعداد افرادی است که استخدام می‌کنیم و بعد از آن کار معناداری دریافت می‌کنند».

تاکنون، پنج کارمند کافه را ترک کرده‌اند و اکنون بال‌های خود را در مشاغل خارج از لانه YVR باز کرده‌اند، و تعداد بیشتری از آنها در بهار امسال دنبال می‌شوند. هواپیماهای کاغذی رویاهای شغلی خود را ممکن کردند و در این روند، کافه تجربه فرودگاه را برای همه مسافران بهبود بخشید. این قطعا برای تجارت خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید