لیلا کشاوجی چگونه امپراتوری پاپ شاد خود را ایجاد کرد


در اوایل سال 2016، من در حال تکمیل مدرک لیسانس خود در حرکت شناسی در دانشگاه تورنتو بودم. من همچنین به عنوان دستیار پژوهشی و مربی ژیمناستیک به صورت پاره وقت کار کردم و در برنامه های تحصیلات تکمیلی پذیرفته شدم. زندگی شلوغ بود و من تقریباً با اسموتی هایی که برای خودم درست می کردم زندگی می کردم.

آن بهار تصمیم گرفتم به یک سرگرمی جدید بپردازم: درست کردن یخ های سالم خودم. متوجه شدم که خواربارفروشی ها فاقد قند کم و میان وعده های افزودنی هستند، بنابراین آن را امتحان کردم. من به یک فضای تجاری کوچک در نزدیکی خانه ام در تورنتو که متعلق به یکی از اعضای خانواده بود دسترسی پیدا کردم و مشغول کار شدم. برای اولین دسته‌ام، انبه تازه، آب، آب لیمو و شکر ارگانیک نیشکر را با هم مخلوط کردم و سپس آن را فریز کردم تا 50 قطعه یخ درست کنم. من کانادایی جنوب آسیا هستم، بنابراین میوه‌های تازه یکی از میان وعده‌های اصلی در خانه بود – ما همیشه آن را در یخچال می‌داشتیم.

یخ ها به طرز چشمگیری خوشمزه بودند، بنابراین تصمیم گرفتم آنها را در یک بازار کشاورزان محلی بفروشم. دیدن مردم از این خوراکی‌ها آنقدر خوشحالم کرد که تجهیزات بیشتری را در کیجیجی خریدم، شروع به بردن کولرهای پر از یخ‌هایم به بازارهای کشاورزان بیشتری کردم و با نام Happy Pops به عموم عرضه شدم.

تا پاییز، علیرغم اینکه هیچ تجربه کارآفرینی نداشتم، تحصیلاتم را به حالت تعلیق درآوردم و به یک برنامه انکوباتور در دانشگاه تورنتو به نام Impact Centre ملحق شدم. من با مشتریانی مانند Google، Scotiabank و Aeroplan قراردادهای پذیرایی منعقد کرده ام. سپس در خواربار فروشی های محلی مانند بازار سامرهیل در تورنتو شروع به کار کردم.

در سال 2018، در جستجوی راه‌های جدید برای رشد، تست دادم لانه اژدها از روی هوس من یک جایگاه در نمایش برنده شدم و پیشنهادی از آرلین دیکنسون به مبلغ 150000 دلار برای 30 درصد از شرکت دریافت کردم. من قرارداد را روی آنتن گذاشتم اما بعداً تصمیم گرفتم که ادامه ندهم زیرا حاضر نبودم آنقدر از تجارت را واگذار کنم. با این حال، نمایش لحظه بزرگی برای من بود. تا آن زمان، من مردد بودم که به مردم بگویم که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین مواد غذایی، تحصیل را رها کرده‌ام، زیرا به نظر یک نقطه اوج تصادفی می‌آمد. راه اندازی Happy Pops در تلویزیون نقطه عطفی برای کسب و کار بود.

متصل: چگونه استارتاپ خود را به سرمایه گذاران معرفی کنیم

قرار گرفتن در معرض به من کمک کرد مقیاس. من پولی را که به دست آوردم برای اجاره یک فضای خرده فروشی بزرگتر با ظرفیت فریزر بیشتر، استخدام تیم تولید و حسابدار، برون سپاری بازاریابی و طراحی، و توسعه طعم های جدید مانند میوه شور، گواوا، ماچا، لیموناد لیچی، خامه پرتقال و لیمو سرمایه گذاری کردم. کشک. در همین حال، من پیشنهادهایی را به بزرگترین فروشگاه های مواد غذایی در کانادا ارسال می کردم. در سال 2019، Sobeys شروع به عرضه جوراب‌های هپی پاپ در فروشگاه‌های انتاریو و در نهایت در سراسر کشور کرد. مترو در سال 2020 با فروشگاه های خود در انتاریو و کبک از همین رویه پیروی کرد. ما شروع به حمل و نقل از ساحل به ساحل در خنک کننده های یخ خشک کردیم. توانایی ارسال به سراسر کانادا و انجام سفارشات از فروشگاه تجارت الکترونیک جدید ما به ما کمک کرد تا از این بیماری همه گیر جان سالم به در ببریم.

با گذشت هفت سال از این کسب‌وکار، برخی از بخش‌های آن تغییر نکرده است: من هنوز مالک انحصاری Happy Pops هستم، دستور العمل‌های اولیه ما ثابت مانده است، و ما همچنان در بازارهای کشاورزان در آخر هفته‌ها می‌فروشیم. از سوی دیگر، چیزهایی وجود دارد که من هرگز نمی توانستم پیش بینی کنم: ما با Aeroplan شراکت داشتیم و یک طعم سفارشی برای آن ایجاد کردیم. خیابان سزام. ما همچنین در حال توسعه نسخه محدود ice pop برای Mattel هستیم که اواخر امسال عرضه خواهد شد. ما سالانه بیش از یک میلیون بستنی تولید می کنیم و در 1500 فروشگاه مواد غذایی در سراسر کانادا و همچنین جاذبه هایی مانند سرزمین عجایب کانادا و آکواریوم ریپلی به فروش می رسند.

و با این حال تیم ما لاغر است – ما به تازگی اولین دستیار اداری خود را استخدام کردیم. همزمان با تصمیم گیری های اجرایی، من همچنان رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنم و طعم ها را توسعه و آزمایش می کنم. سرم شلوغ است، اما با اختصاص دادن زمانی از روزم برای دوچرخه سواری، بازی گلف، یا بودن با خانواده و دوستان، در یافتن تعادل بین کار و زندگی بهتر شده ام. شنیدن اینکه مردم دوست دارند یخ من می‌پاشد و دانستن اینکه بچه‌ها به یک میان‌وعده باکیفیت دسترسی دارند که من در دوران رشد نداشتم، ارزشش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید