اتاوا نمی تواند اینقدر کند در برابر تغییرات آب و هوایی عمل کند | نظر


همانطور که حسابرس کل شهرداری گزارش می دهد، آنجلا کلر هرتزوگ به چندین خلاء در طرح شهر اشاره می کند.

محتوای مقاله

چه کسی می دانست؟ شهر اتاوا دارای طرح جامع تغییرات آب و هوایی است! تعداد کمی از اتاوانی ها از این موضوع آگاه هستند، اما بیشتر آنها خیالشان راحت است و می خواهند که آن موفق شود. بسیاری از ما از مقیاس و فرکانس فزاینده اختلالات آب و هوایی در سیاره خود ویران شده ایم. همچنین پیوند غیرقابل انکاری بین گذار به انرژی سبز، انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوا و توسعه اقتصادی و شکوفایی آینده منطقه ما وجود دارد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

در حالی که بسیاری از ما تلاش های شخصی برای کاشت درختان، باغ های گرده افشان و کاهش ردپای کربن خود انجام داده ایم، می دانیم که نتایج واقعی نیازمند تلاش جمعی است. باید برنامه ها و اقداماتی از همه سطوح دولتی – از جمله شهرداری – وجود داشته باشد. گزارش حسابرسی کل شهر در ژوئن 2024 نشان می دهد که ما در خطر شکست در اتاوا هستیم.

بدون شک چنین طرح جامعی کاری پیچیده است. خوشبختانه، در سطح شهرداری، ما مجبور نیستیم با موضع گیری حزبی سروکار داشته باشیم. در عوض، می‌توانیم روی کارایی تمرکز کنیم. حسابرس کل توصیه های محکمی دارد: اولویت های خود را سازماندهی کنید، بفهمید چه کسی مسئول چه چیزی است، برنامه ای برای تامین منابع تیم آب و هوا داشته باشید، و به خاطر خدا، بیایید برخی از معیارها و گزارش به شورای شهر و مردم را ببینیم تا ببینیم آیا ما در حال رسیدن به اهدافی که هستید

با این حال، دو حذف آشکار وجود دارد. چارچوب حسابرسی شامل “مدیریت سهامداران” است و خاطرنشان می کند که 95 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای اتاوا نیاز به اقدام جامعه دارد (پنج درصد انتشارات “شرکتی” شهرداری است). اما هیچ کجا ممیزی حاوی توصیه هایی برای تعامل و ارتباط با مردم نیست. کاملاً جزیره ای است.

تبلیغات 3

محتوای مقاله

این تعجب آور است، زیرا جامعه فناوری اتاوا دارای رهبران و مبتکران آب و هوا در سطح بین المللی است و جامعه سازندگان و توسعه دهندگان آن مملو از معیارهای ساختمان سبز است. علاوه بر این، بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی زیست محیطی مایل به همکاری هستند. آنها به نوبه خود با ده ها هزار نفر از ساکنان ارتباط برقرار می کنند.

علاوه بر این، گزارش به یک شکاف ساختاری جدی اشاره نمی کند: طرح جامع تغییر اقلیم دارای “دیسک” عملکردی از سهامداران عمومی نیست. این شهر اخیراً کمیته مشورتی مدیریت محیط زیست خود را حذف کرده است و به نظر می رسد میزگرد محیط زیست شهردار (بدون اطلاع قبلی) متوقف شده است. اکثر شهرداری های دیگر بسیار بیشتر درگیر ارتباط و مشارکت با رهبران تجاری و جامعه مدنی خود هستند.

دوم (و پول کلان اینجاست)، آیا حسابرسی نمی پرسد که منابع، طرح منابع و استراتژی منابع برای کاهش خطرات آب و هوایی از کجا می آیند؟ این ممیزی 40 خطر اولویت دار و هزینه های سرسام آور تاثیرات آب و هوایی (دریکو، گردباد، کیفیت هوا، سیل و غیره) را برجسته می کند. اینها پرچم های قرمز نادیده گرفته شده اند. این خطرات واقعی هستند: ما می دانیم که ساکنان سالخورده و آسیب پذیر اتاوا بر اثر قرار گرفتن در معرض گرما خواهند مرد. ما می دانیم که سیل می تواند نتایج فاجعه باری برای خانواده ها داشته باشد. کیفیت زندگی و سلامتی تحت تاثیر کیفیت پایین هوا قرار خواهد گرفت. و غیره.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

در نهایت، پاسخ دولت شهر به حسابرسی وجود دارد: سازگار اما کند مثل ملاس. دولت تا پایان سال مسئولیت ها را (چه کسی چه کاری انجام می دهد) تعریف می کند، سپس اولویت ها (پروژه ها و فعالیت های کلیدی) را پس از یک سال ارائه می کند. به طور همزمان، شهر یک مدیر کل جدید و سپس یک مدیر جدید اقلیم استخدام کرد. پس در 12 ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ما می دانیم که تأخیر، انکار آب و هوای جدید است و بحران آب و هوا ضروری است. یک سال تاخیر، سردرگمی و از دست دادن مستمر کارکنان واجد شرایط (از زمان سازماندهی مجدد اخیر در شهرداری) پاسخ مناسبی نیست.

شورا و شهردار باید مدیر شهر وندی استفانسون و مدیران موقت آب و هوایی او را راهنمایی کنند تا از وجود یک نمودار سازمانی و برنامه کاری شفاف برای سال آینده در مورد آب و هوا اطمینان حاصل کنند. سی روز زمان معقولی به نظر می رسد.

ممیزی باید انگیزه ای برای اجرای موفقیت آمیز طرح جامع اقلیم و دستیابی به اهداف باشد.

آنجلا کلر هرتزوگ مدیر اجرایی CAFES، شبکه ای از رهبران محلی آب و هوا و محیط زیست در اتاوا است. تماس: [email protected]

توسط ویراستاران توصیه شده است

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید