بریکریج: استان باید قوانین مربوط به مصادره را بهبود بخشد


دولت برای معرفی این ابزار پاسخگویی مستحق اعتبار است، اما همچنین تعهدی برای درست کردن آن دارد

محتوای مقاله

بیش از یک سال تا انتخابات بعدی شهرداری آلبرتا فاصله داریم، اما احتمالاً از نقطه‌ای عبور کرده‌ایم که شهرداران و شورای شهر باید نگران کمپین فراخوان باشند.

این بدان معنا نیست که سیاستمداران شهرداری نباید نگران دورنمای انتخاب مجدد خود باشند. در واقع، دو نظرسنجی Leger که هفته گذشته منتشر شد، سطوح بالایی از نارضایتی رای دهندگان را در کلگری و ادمونتون نشان می دهد. اما حداقل آنها احتمالاً مجبور نخواهند بود که از روی شانه خود به دنبال یک اقدام احتمالی برای برکناری آنها از سمت خود باشند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

تایید رسمی از اینکه کمپین فراخوان با هدف قرار دادن شهردار کلگری، جیوتی گوندک چقدر شکست خورده است، ماه گذشته منتشر شد. شهردار هنوز باید از این واقعیت که 69000 نفر مایل به امضای این طومار بودند متواضع باشد (با کنار گذاشتن مسائل فنی که این امضاها را باطل کرد)، اما نتیجه نهایی به 514000 امضای مورد نیاز برای موفقیت در طومار نزدیک نیست.

این به تنهایی تقریباً برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای فراخوان بیشتر در حال حاضر کافی بود، به ویژه از آنجایی که استان اعلام کرد که این قانون در دست بررسی است و احتمالاً تغییر خواهد کرد. اما قوه مقننه تا پاییز به تعویق افتاد، بنابراین قبل از اینکه شاهد تغییراتی باشیم، زودترین اواخر امسال خواهد بود.

علاوه بر این، روند فراخوان برای سیاستمداران شهرداری تصریح می‌کند که طومار نمی‌تواند ظرف 18 ماه پس از انتخابات یا پس از 31 دسامبر سال قبل از انتخابات آغاز شود. بنابراین تقریباً غیرممکن است تصور کنیم که چگونه می تواند دریچه ای برای هرگونه تلاش جدی برای عقب نشینی در سطح شهرداری وجود داشته باشد.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

هفته گذشته از نخست وزیر درباره وضعیت قانون فراخوان آلبرتا و احتمال هرگونه تغییر در افق سؤال شد. وی خاطرنشان کرد: لایحه 20 مسئولیت تأیید دادخواست ها در سطح شهرداری را از دست مدیران اداری محلی خارج می کند و آن را در اختیار وزیر امور شهرداری قرار می دهد. در غیر این صورت استان همچنان در حال رایزنی و بررسی است.

نخست وزیر از بالا نگه داشتن آستانه برای جلوگیری از درخواست های بیهوده حمایت کرد، اما نه آنقدر بالا که دستیابی به آن غیرممکن باشد. به نظر می رسد این معضل ابدی در یادآوری رای دهندگان باشد.

توسط ویراستاران توصیه شده است

معضل دیگر برای دولت استانی این است که آنها در حال حاضر بیشترین آسیب پذیری را در برابر فراخوان دارند. این کاملاً ممکن است که انتخابات محلی سال آینده شاهد تغییرات قابل توجهی باشد و این سیاستمداران یک دوره طولانی محافظت در برابر هر گونه کمپین فراخوانی علاوه بر ماه عسل سیاسی که ممکن است از آن برخوردار باشند، داشته باشند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

اکتبر آینده همچنین ممکن است شاهد تغییری در سطح فدرال باشیم که یک پسر شلاق سیاسی بسیار مؤثر را برای UCP از بین خواهد برد. هنوز بیش از سه سال تا انتخابات استانی بعدی باقی مانده است و ما در حال حاضر شاهد کاهش محبوبیت UCP هستیم.

اما ترس از قربانی شدن در فراخوان نباید مانع از انجام برخی اصلاحات لازم در قانون شود. این باید با هماهنگ کردن قوانین برای MLAها و مقامات شهرداری منتخب شروع شود، که به معنای استفاده از رای دهندگان واجد شرایط به عنوان آستانه است (فراخوان MLA بر اساس درصدی از واجدین شرایط رای دادن است، در حالی که فراخوان شهرداری بر اساس درصدی از جمعیت است) و اعمال قوانین مرحله رای گیری مجدد قبل از انتخابات میان دوره ای برای یک کرسی خالی.

با توجه به اینکه رای دهندگان در رای فراخوان آری یا خیر حرف آخر را خواهند زد، خطرات این طومار کمتر است. بنابراین، بی دلیل نخواهد بود که 35 یا 30 درصد (از سطح فعلی 40 درصد واجدین شرایط رای دادن) به عنوان هدف اجرای این رأی در نظر گرفته شود.

دولت برای معرفی این ابزار پاسخگویی مستحق اعتبار است، اما همچنین تعهدی برای درست کردن آن دارد.

بعدازظهرها با راب برکنریج روزهای هفته از ساعت 12:30 تا 3 بعد از ظهر در QR کلگری (770 صبح/107.3 FM) پخش می‌شود

[email protected]

ایکس: @RobBreakenridge

محتوای مقاله



دیدگاهتان را بنویسید