ساختن آینده ای پایدار: ما به یک الگوی رهبری جدید نیاز داریم


محتوای مقاله

جامعه ما در حال گذراندن یک مقطع حساس است. ما با چالش‌های جهانی بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم که نیازمند اقدام فوری، آینده‌نگری استراتژیک و تمایل به پذیرش روش‌های جدید تفکر است.

کاملاً واضح است که ما باید کارها را متفاوت انجام دهیم. برای ایجاد تغییر پایدار و ایجاد آینده ای پر رونق، رویکردهای سنتی ما برای حل مشکلات و عملیات تجاری باید تغییر کند. یک نقطه شروع حیاتی فرهنگ رهبری و رهبرانی است که ما انتظار داریم سازمان های خود را از طریق موزاییک چالش های جهانی معاصر به طور ماهرانه و عاقلانه رهبری کنند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

تا زمانی که دیدگاه‌ها و شیوه‌های خود را در مورد معنای رهبر مدرن بودن تکامل ندهیم، همچنان همان نتایج را تجربه خواهیم کرد – و متأسفانه، نتایج وخیم‌تری به همراه خواهد داشت.

Policy Horizons، آژانس پیش‌بینی فدرال ما، اخیراً 35 رویداد، سناریو و روند قابل قبول را شناسایی کرده است که پتانسیل آن را دارد که زندگی را در کانادا و سراسر جهان به‌طور اساسی مختل کند. هر کدام به نوبه خود نگران کننده هستند، از خطر فروپاشی اکوسیستم تا فرسایش نهادهای دموکراتیک.

با این حال، نگران کننده ترین شرایط از همگرایی چنین رویدادهایی و نحوه تقویت یکدیگر ناشی می شود. به نظر می رسد اکوسیستم های پایدار و نهادهای اجتماعی در برابر چشمان ما در حال فروپاشی هستند، که نشان دهنده ظهور چشم اندازی جدید است – منظره ای که هم خطرناک و هم پر از فرصت است.

پس چگونه جوانان خود را برای شکوفایی و رهبری در چنین منظره ای آماده کنیم؟

به مدت 20 سال، دانشکده بازرگانی هاسکاین در دانشگاه کلگری، دوره ای منحصربفرد و زمینی را ارائه کرده است که دانشجویان را به بیابان می برد. بیش از هزار دانشجو که توسط پروفسور دکتر دیوید لرتزمن تا زمانی که توسط خرس گریزلی کشته شد، ایجاد و رهبری می شد، اکنون در خلوتگاه وحشی هاسکاین شرکت کرده اند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

با حمایت اساتید دانشگاه و بزرگان محلی، آنها سؤالات اساسی را مطرح کردند: آینده پر رونق چگونه است؟ چه نوع رهبری مورد نیاز است؟ از چه اصول و مدل هایی می توانیم برای هدایت مسیر خود به عنوان رهبر استفاده کنیم؟ و این چه معنایی برای زندگی و شغل ما دارد؟

این دوره پنج لنز مختلف را ترکیب می کند: روش های بومی شناخت و مسیر آشتی، آگاهی زیست محیطی، پایداری، تمرین و بازتاب شخصی. از طریق این لنزها، دانش‌آموزان با بزرگان محلی، رهبران و نگهبانان سنتی درگیر می‌شوند تا استعمار، آشتی و نقش حیاتی مردم بومی را در خلق آینده‌ای پر رونق درک کنند.

آنها با الهام از این ایده که جنگل می تواند درس های مهمی در مورد اداره یک شرکت به ما بدهد، سواد زیست محیطی را توسعه می دهند. آنها ادبیات پایداری را برای درک بحث های آن و ارتباط آنها با حوزه های خود بررسی می کنند. و آنها شیوه هایی را برای عبور از عدم قطعیت با تمرکز و شفقت یاد می گیرند و در عین حال حس عمیق تر تماس و هدف آنها را منعکس می کنند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

دانش آموزان به طور مداوم این دوره را به عنوان تجربه ای متحول کننده زندگی توصیف می کنند که سال ها بعد رهبری آنها را شکل می دهد. Wilderness Retreat بر دیدگاهی کل نگر، همراه با ارزش هایی مانند اصالت، فروتنی، و اخلاق خدمت تأکید می کند – همه ویژگی هایی که نه تنها در رهبران آینده ما مورد نیاز است، بلکه ویژگی هایی که به طور فزاینده ای مورد انتظار هستند.

بسیاری از آنها الهام گرفته شده اند تا در آنچه فیلسوف توماس بری “کار بزرگ زمان ما” نامیده است، مشارکت فعال داشته باشند. بازگرداندن حس احترام و مراقبت از زمین، تشخیص اینکه مردم بخشی از یک جامعه بزرگتر از زندگی هستند و فعالانه مسئولیت رفاه سیاره و نسل های آینده را بر عهده می گیرند.

در عصر تغییرات تصاعدی، تهدیدات وجودی و ظهور ماشین‌های هوشمند خود-تکثیر شونده، دانستن اینکه برخی از باهوش‌ترین، جاه‌طلب‌ترین و موفق‌ترین جوانان ما چنین دیدگاهی دارند، هدیه‌ای به نظر می‌رسد.

شاید آینده آنقدرها که ما گاهی تصور می کنیم تیره و تار نباشد.

با سرمایه‌گذاری پایدار و تعهد به بازاندیشی رهبری برای جهانی پایدار، می‌توانیم آینده‌ای بسازیم که نسل‌های آینده به آن افتخار کنند.

جولیان نوریس دانشیار رفتار سازمانی و منابع انسانی در دانشکده بازرگانی هاسکاین دانشگاه کلگری است. او همچنین یک راهنمای بیابان و مربی برای خلوتگاه وحشی مدرسه است.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید