آیا آلبرتا مالیات بر عایدی سرمایه را با میلیاردها دلاری که قرار است به دست آورد جبران کند؟


در مورد تأثیر بالقوه این تغییر چیزهای زیادی گفته شده است، اما در آلبرتا در مورد بهترین نحوه تخصیص این درآمد اضافی چیز زیادی گفته نشده است.

محتوای مقاله

دولت آلبرتا به دلیل عدم اجرای وعده کاهش مالیات بر درآمد، انتقادهای زیادی را دریافت کرده است. نخست وزیر اصرار داشت که این وعده همچنان در دوره فعلی خود عملی می شود، اما قطعاً به عنوان کاهش مالیاتی که برای کمک به مردم در حال حاضر طراحی شده است، تبلیغ می شود.

به لطف تغییر مالیات بحث‌برانگیز از سوی لیبرال‌های فدرال، استان به طور ناگهانی فضای کمی در مورد این موضوع پیدا کرد. و با توجه به اعتراضاتی که آنها به برنامه های اتاوا مطرح کرده اند، اکنون دلیل محکمی برای اقدام وجود دارد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

سه شنبه آینده، نرخ مشمول مالیات بر عایدی سرمایه رسما از 50 درصد به دو سوم افزایش می یابد. این بدان معناست که درآمد بیشتری از عایدی سرمایه مشمول مالیات بر درآمد عمومی می شود و این به معنای درآمد بیشتر برای اتاوا برای کمک به پرداخت برخی از هزینه های جدید است.

اما بر اساس برآوردهای اتاوا، این امر همچنین به معنای درآمد بیشتر برای استان ها خواهد بود – فقط کمتر از 12 میلیارد دلار در طی پنج سال. برای آلبرتا، این به طور بالقوه بین میلیارد دلار تا 2 میلیارد دلار است.

در مورد تأثیر بالقوه این تغییر چیزهای زیادی گفته شده است، اما در اینجا در آلبرتا در مورد بهترین نحوه تخصیص این درآمد اضافی چیز زیادی گفته نشده است. بدیهی است که این دو باید به هم مرتبط باشند. این تا حدودی ناعادلانه است که انتظار داشته باشیم استان ها مجبور باشند آسیب های سیاست فدرال را جبران کنند، اما این تغییر خاص در انجام این کار انعطاف پذیری می دهد.

در بیانیه ای در ماه گذشته در مورد تغییرات مالیات بر عایدی سرمایه، وزیر دارایی آلبرتا، نیت هورنر، در طرح پرونده علیه سیاست جدید اتاوا هیچ انتقادی نکرد. او می‌گوید که «لایه دیگری به مجموعه رو به گسترش سیاست‌های فدرال می‌افزاید که برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مضر است» و آنچه کانادا اکنون به آن نیاز دارد «سیاست‌هایی است که سرمایه‌گذاری، نوآوری و ریسک‌پذیری را تشویق می‌کند، نه مالیات‌های جدید که مانع بهره‌وری می‌شوند».

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

هورنر این تغییر مالیات را برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک که برای بازنشستگی برنامه ریزی کرده اند و به دارایی هایی که در کسب و کار کوچک خود ساخته و دارند متکی هستند، مضر و ناعادلانه خواند.

او در ادامه خاطرنشان می کند که اتاوا «تغییر عمده ای را در پایه مالیاتی مشترک استانی- فدرال بدون مشورت یا مشارکت انجام داده است» و این «سیاست های اقتصادی ما برای رشد را تضعیف خواهد کرد» و «تهدیدی جدی برای ادامه رونق و رفاه ما خواهد بود». کیفیت زندگی بالا».

افراد منطقی ممکن است با این ارزیابی مخالف باشند، اما اگر این موضع دولت آلبرتا باشد، در اینجا کاملاً ناتوان نیستند. اگر جذب بیشتر درآمد حاصل از افزایش سرمایه برای دولت ناعادلانه و مضر است، پس به اندازه کافی برای استان به راحتی می‌توان از آن کمتر استفاده کرد.

توسط ویراستاران توصیه شده است

مجدداً، نرخ شمول بالاتر به این معنی است که بیشتر از آن درآمد مشمول مالیات بر درآمد ناخالص است. مالیات های کمتر به این معنی است که دولت کمتر از آن برداشت می کند. وعده UCP مبنی بر هشت درصد نرخ مالیات (از 10 درصد) برای اولین 60000 دلار درآمد مطمئناً یکی از راه‌های دستیابی به این هدف خواهد بود.

دولت آلبرتا اکنون می تواند افزایش درآمد خود از این سیاست را کم اهمیت جلوه دهد زیرا قصد دارد هزینه های عملیاتی را تامین کند. این کاملاً ریاکارانه خواهد بود، زیرا خود نخست وزیر اخیراً به صراحت گفته است که “به جای افزایش مالیات (…) فدرال رزرو باید سعی کند عادات خرج کردن خود را کنترل کند.”

البته آخرین بودجه استانی هزینه ها را حتی فراتر از آنچه در سال قبل پیش بینی شده بود افزایش داد. همانطور که ترور تومب، اقتصاددان U of C در آن زمان اشاره کرد، “اتاق ناشی از کاهش تاخیر مالیاتی به طور کامل برای افزایش هزینه های عملیاتی دولت استفاده شد.”

تبلیغات 4

محتوای مقاله

هر چه در مورد سیاست مالیاتی جدید اتاوا فکر می کنید، تصمیم گرفته شده است و به زودی اجرا خواهد شد. اینجا در آلبرتا، باید در مورد چگونگی پاسخگویی و اینکه دولت باید چه وزنی برای حفظ رقابت مالیاتی و باقی ماندن یک حوزه قضایی جذاب برای سرمایه گذاری بگذارد، گفتگو شود.

«بعد از ظهر با راب بریکریج» روزهای هفته از ساعت 12:30 تا 15:00 از رادیو QR Calgary پخش می شود.

[email protected]

ایکس: @RobBreakenridge

محتوای مقاله



دیدگاهتان را بنویسید