گروه Pathways Alliance oilsands تمام وب سایت ها و رسانه های اجتماعی را حذف می کند


محتوای مقاله

کلگری – گروه Oil sands Pathways Alliance با استناد به عدم اطمینان در مورد قانون جدید ضد سبزشوئی که در آستانه تبدیل شدن به قانون فدرال است، تمام محتوا را از وب سایت و فیدهای رسانه های اجتماعی خود حذف کرده است.

Pathways Alliance کنسرسیومی متشکل از شش شرکت بزرگ ماسه نفتی کانادا است که با هم متعهد شده اند تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ای خالص حاصل از تولید ماسه های نفتی را به صفر برسانند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

این کنسرسیوم قبلاً میلیون‌ها دلار را برای یک برنامه روابط عمومی در سراسر کشور هزینه کرده است که هدف آن نشان دادن این است که ماسه‌های نفتی متعهد به کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند.

اما از روز پنج‌شنبه، تنها چیزی که در وب‌سایت این گروه باقی می‌ماند، اعلامیه‌ای است که می‌گوید Pathways محتوای آن را به دلیل نگرانی‌ها در مورد یک ماده ضد سبزشویی در لایحه فدرال C-59 حذف کرده است.

Pathways در بیانیه ای گفت: “اصلاحات آتی قانون رقابت، عدم اطمینان قابل توجهی را برای شرکت های کانادایی ایجاد می کند که می خواهند به طور عمومی از کارهایی که برای بهبود عملکرد زیست محیطی خود انجام می دهند گزارش دهند.”

“با عدم اطمینان در مورد نحوه تفسیر و اعمال قانون جدید، هر گونه وضوحی که اداره رقابت می تواند از طریق راهنمایی های خاص ارائه دهد، می تواند به هدایت رویکرد ارتباطی ما در آینده کمک کند.”

این گروه که هنوز به درخواست مصاحبه پاسخ نداده است، افزود که به کاری که برای کاهش اثرات زیست محیطی تولید ماسه های نفتی انجام می دهد متعهد است.

لایحه Omnibus C-59، که روز چهارشنبه در سنا به عنوان قرائت سوم به تصویب رسید و به زودی به قانون تبدیل خواهد شد، حاوی یک اصلاحیه تبلیغاتی است که شرکت ها را ملزم به ارائه شواهد برای حمایت از ادعاهای زیست محیطی خود می کند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

این ماده مختص سوخت‌های فسیلی نیست، بلکه برای تمام مشاغل و بخش‌های اقتصادی اعمال می‌شود. در متن این لایحه آمده است که کسب‌وکارها نباید در مورد اقداماتی که برای حفاظت از محیط زیست یا کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهند به مردم ادعایی داشته باشند، مگر اینکه این ادعاها مبتنی بر «توجیه کافی و مناسب مطابق با روش‌شناسی شناخته‌شده بین‌المللی» باشد.

تصویب این ماده یک پیروزی برای گروه‌های محیط‌زیست کانادایی است که یک کمپین تمام عیار را علیه «شستشوی سبز» به راه انداخته‌اند، اصطلاحی که به تمایل درک شده توسط شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و شیوه‌های خود به‌عنوان پایدارتر از آنچه که واقعاً هستند، اطلاق می‌شود.

در سال گذشته، گروه‌های سبز کانادایی حداقل چهار شکایت رسمی به دفتر رقابت فدرال مبنی بر قبض‌های سبز یا ادعاهای نادرست زیست‌محیطی توسط شرکت‌ها یا بانک‌های سوخت فسیلی ارائه کرده‌اند.

Pathways Alliance موضوع یکی از این شکایت ها بود. گروه‌های زیست‌محیطی گفتند که تبلیغات کنسرسیوم و ادعاهای عمومی مبنی بر خالص صفر گمراه‌کننده است، زیرا Pathways Alliance هنوز تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری در مورد شبکه جذب و ذخیره‌سازی کربن پیشنهادی 16.5 میلیارد دلاری خود را نگرفته است.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

Pathways تنها سازمانی نیست که با انتشار محتوای آنلاین خود به لایحه C-59 پاسخ می دهد. شبکه نوآوری منابع پاک (CRIN) – گروهی که متصل می شود صنعت نفت و گاز کانادا، مبتکران، ارائه دهندگان فناوری، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، سرمایه داران و دولت – در یک پست رسانه اجتماعی نوشت که اصلاحات باعث ایجاد عدم قطعیت می شود و “در حال حاضر نمی توان معیارهای عملکرد زیست محیطی را برای پروژه هایی که پشتیبانی می کنیم به طور عمومی به اشتراک بگذارد.”

از روز پنجشنبه، وب سایت CRIN در دست تعمیر بود.

هنگامی که دولت کانادا مشخص کند که چه چیزی مطابق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی چیست، CRIN اطمینان حاصل می‌کند که همه ادعاهای مربوط به مزایای زیست‌محیطی با این استانداردها مطابقت دارند و داده‌ها را در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی ما بازنشر می‌کند.

انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان اطلاعات موجود در وب‌سایت و پلتفرم‌های دیجیتال خود را تا زمانی که راهنمایی‌های بیشتری از سوی دفتر رقابت دریافت کند، کاهش می‌دهد.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

لیزا بیتون، رئیس و رئیس‌جمهور کانادا می‌گوید: «ابهام این تغییرات در قانون رقابت، همراه با مجازات‌های بسیار قابل‌توجه برای نقض این مقررات، نه تنها CAPP، بلکه هر کسب‌وکاری را که می‌خواهد تلاش‌های زیست‌محیطی خود را به اشتراک بگذارد، از بحث‌های مهم با کانادایی‌ها جلوگیری می‌کند. مدیر عامل CAPP در بیانیه ای نوشت.

لی تمپر، مدیر برنامه انجمن پزشکان محیط زیست کانادا، روز پنجشنبه گفت که از دیدن واکنش شدید صنعت شن های نفتی به عبور C-59 “شاد و شگفت زده شده است”.

«این در واقع یک ماده بسیار ساده در قانون رقابت است. این فقط از شرکت ها می خواهد که حقیقت را بگویند و یک پایگاه شواهد برای حمایت از ادعاهای خود داشته باشند.

بنابراین فکر می‌کنم این واکنش بسیار گویا است.»

او افزود که با افزایش نگرانی‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی، کسب‌وکارها در همه صنایع به طور فزاینده‌ای متداول می‌شوند که در تبلیغات خود ادعاهای محیطی مشکوک داشته باشند.

«غرب وحشی بود. تمپر گفت: «شرکت‌ها توانسته‌اند تقریباً هر ادعایی را که می‌خواهند با استفاده از عباراتی مانند بی‌طرفی خالص کربن بدون هیچ پایه شواهد معتبری مطرح کنند».

تبلیغات 6

محتوای مقاله

ما امیدواریم که این (C-59) نشان دهنده یک تغییر دریا باشد.

ربکا شولتز، وزیر محیط زیست آلبرتا، مقررات ضد سبزشویی را یک “نظم غیردموکراتیک” خواند که باعث ایجاد عدم اطمینان غیر ضروری برای مشاغل می شود.

روز پنجشنبه، اتاق بازرگانی کلگری گفت که قوانین جدید با جاه‌طلبی‌های آب و هوایی صنایع در تمام بخش‌ها “متضاد” است.

این اتاق گفت این قوانین همچنین افشای اهداف و جاه طلبی های اقلیمی را به سرمایه گذاران و بازارهای مالی محدود می کند و شرکت های کانادایی را در مقایسه با شرکت هایی که در سایر حوزه های قضایی فعالیت می کنند در وضعیت نامناسبی قرار می دهند.

دبورا یدلین، رئیس اتاق، گفت: «تغییرات در قانون رقابت کانادا گسترده خواهد بود و پیشرفت زیست محیطی را که همه صنایع برای آن تلاش می کنند، به خطر می اندازد.

بحث در مورد ادعاهای زیست محیطی در تبلیغات در سراسر جهان داغ شده است. در اوایل این ماه، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورها خواست تبلیغات شرکت های سوخت فسیلی را در مواجهه با بحران آب و هوا ممنوع کنند.

– فایل های مت اسکیس

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید