محتوای مقاله
تحقیقات یک بازرس پزشکی شرایطی را که منجر به مرگ سه مسافر OC Transpo در ایستگاه Westboro در ژانویه 2019 شد، بررسی خواهد کرد.
دکتر لوئیز مک ناتون فیلیون، پزشکی قانونی ناظر منطقه ای برای منطقه شرقی انتاریو، روز دوشنبه این تحقیقات را اعلام کرد.
او در مورد مرگ جودی بوث 57 ساله، بروس تاملینسون 56 ساله و آنیا ون بیک 65 ساله، همه مسافران طبقه دوم اتوبوس OC Transpo 8155 که در بعد از ظهر روشن و سرد ژانویه به ایستگاه Westboro برخورد کرد، تحقیق خواهد کرد. 11, 2019. Mr.
محتوای مقاله
تاریخ و مکان بازجویی اعلام نشده است.
مک ناتون فیلیان گفت که انتظار دارد هیئت منصفه بازپرس توصیه هایی را با هدف جلوگیری از تراژدی های مشابه ارائه دهد.
اتوبوس 8155 به لبه جلویی سایبان فولادی ایستگاه Westboro برخورد کرد که به طبقه دوم دو طبقه تکه شد و سه مسافر را کشت و بقیه را بین صندلیهای فرو ریخته گرفت.
راننده اتوبوس، آیساتو دیالو، 44 ساله، در سپتامبر 2021 از هرگونه مسئولیت کیفری در این تصادف تبرئه شد. متیو وبر، قاضی انتاریو، گفت که اقدامات دیالو به عنوان یک راننده “انحراف محسوس” از استاندارد مراقبتی که یک راننده منطقی محتاط در شرایط مشابه انجام می دهد، نیست.
او تشخیص داد که این تصادف به دلیل بی احتیاطی یا عدم واکنش دیالو نبود، بلکه به دلیل ترکیبی غم انگیز از شرایط بود: غروب کور، برخی خط کشی های گیج کننده در جاده منتهی به ایستگاه و برف در کنار جاده.
دادگاه شنیده بود که دیالو، یک راننده اتوبوس مبتدی OC Transpo، روی شانه ترانزیتوی حرکت کرد، سپس به یک خاکریز برفی، دیوار صخرهای و یک خاکریز برفی دیگر برخورد کرد و سپس به ایستگاه Westboro برخورد کرد.
محتوای مقاله
اتوبوس با سرعت 10 کیلومتر در ساعت بیش از حد مجاز ترانزیتی حرکت می کرد که از جاده خشک خارج شد و به سمت ساحل پوشیده از برف رفت.
دادگاه شنیده بود که دیالو در فاصله پنج ثانیه ای بین دریفت شانه و ضربه در ایستگاه، ترمز را فشار نداد.
در تبرئه دیالو، قاضی استدلال کارشناس مبنی بر اینکه دیالو فرصت واکنش به یک برخورد قبل از وقوع برخورد بعدی را نداشت، پذیرفت. او در تمام اتهامات بی گناه شناخته شد: سه فقره رانندگی خطرناک و 35 فقره رانندگی خطرناک باعث آسیب بدنی.
محل سقوط، ایستگاه Westboro، در اکتبر 2022 تخریب شد تا راه را برای توسعه سیستم ریلی سبک شهر باز کند.
از جمله، تحقیقات پزشکی قانونی می تواند طراحی ایستگاه اتوبوس، رژیم آموزشی رانندگان OC Transpo و ایمنی نسبی اتوبوس های دو طبقه را بررسی کند.
یک اتوبوس دو طبقه نیز در مرگبارترین تصادف تاریخ OC Transpo دخیل بود: شش نفر در 18 سپتامبر 2013 بر اثر برخورد اتوبوس با قطار Via Rail در خیابان Woodroffe کشته شدند.
در طول محاکمه جنایی دیالو، یک کارشناس بازسازی تصادف به دادگاه گفت که تصادف اتوبوس وستبورو در سال 2019 با توجه به طراحی ترانزیتی و خطری که ایستگاههای آن برای اتوبوسهای دو طبقه وجود دارد، «کاملاً قابل پیشبینی» بود.
مهندس ریچارد لاموروکس در گزارش سقوط آوریل 2021 خود که به درخواست تیم دفاعی دیالو تهیه شده بود، نتیجه گرفت: «از نظر ما، ممیزی ایمنی باید خطرات احتمالی ناشی از پناهگاههای اتوبوس دو طبقه Transitway را شناسایی میکرد.
گزارش او توصیه میکند که اتوبوسهای دو طبقه تا زمانی که ایستگاهها برای جلوگیری از چنین حادثهای به حفاظت مانع مجهز شوند، از مسیر عبوری خارج شوند.
Lamoureux اشاره کرد که Transitway قبل از شروع خرید اتوبوس های دو طبقه در سال 2012 توسط OC Transpo طراحی و ساخته شد.
این مقاله را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید