ارزشیابی دانش آموزان در صورتی مفید است که برای شناسایی زمینه های حمایتی استفاده شود


ایده این است که “سواد پایه و مهارت های حساب” را اندازه گیری کنیم و سپس “مناطقی را که دانش آموزان ممکن است به کمک اضافی نیاز داشته باشند شناسایی کنیم”.

محتوای مقاله

در مورد باری که به طور فزاینده ای از آنها خواسته می شود، معلمان آلبرتا شکایات معتبری دارند.

جمعیت آلبرتا سریعتر از آنچه که ما بتوانیم مدارس جدید بسازیم در حال رشد است و کلاس های درس شلوغ تر می شود. اکنون معلمان نیز باید برنامه درسی جدیدی را اجرا کنند و از پاییز امسال مسئولیت بیشتری را در مورد کنترل استفاده از تلفن همراه و وسایل الکترونیکی در کلاس به عهده خواهند گرفت.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

بنابراین قابل درک است که آنها ممکن است از ریختن چیز دیگری در بشقاب‌هایشان هول کنند. اما در عین حال، این به طور خودکار به این معنی نیست که هر درخواست جدیدی از دولت آلبرتا غیر منطقی است.

به طور خاص، وقتی نوبت به الزامات پیشنهادی جدید آلبرتا برای آزمون مدارس ابتدایی می رسد، نگرانی های مطرح شده توسط انجمن معلمان آلبرتا (ATA) نباید ما را از اجرای ابزار مفیدی منصرف کند. اگر ATA نگران این است که کودکان در حال شکست هستند و نیاز به حمایت بیشتری دارند، باید معیارهای عینی و جامعی را اتخاذ کنیم که می تواند به شناسایی زودتر این کودکان کمک کند.

شاید راه اندازی آن در اوج تابستان عجیب باشد، اما وزیر آموزش و پرورش دمتریوس نیکولایدس اواخر هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد آنچه را که آنها «ابزار غربالگری» را برای کودکان در مهدکودک به کلاس پنجم می نامند معرفی کند. پایه‌های اول تا سوم از پاییز امسال دو بار ارزیابی‌های سالانه را شاهد خواهند بود، پس از آن ارزیابی‌های مهدکودک در ژانویه و ارزیابی‌های اضافی برای کلاس‌های چهارم و پنجم از سپتامبر 2026 آغاز می‌شود.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

ایده این است که «مهارت‌های سواد پایه و حساب» را اندازه‌گیری کنیم و سپس «مناطقی را که دانش‌آموزان ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند، شناسایی کنیم». اگر واقعاً مقصود این باشد و پیگیری های لازم واقعاً وجود داشته باشد، پس نمی توان دید که چه اعتراضی وجود دارد.

طراحی این آزمون‌ها حیاتی خواهد بود (اگرچه وزیر اصرار دارد که ارزیابی هستند، نه «آزمایش»)، و همچنین برنامه‌ای برای استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده و پاسخ‌گویی به حوزه‌هایی که ارزیابی‌ها ممکن است به‌عنوان نگران‌کننده تشخیص دهند، خواهد بود.

برای شروع، اگرچه ممکن است منطقی باشد که آزمون‌های پیشرفت استانی یا امتحانات دیپلم در نمرات رسمی دانش‌آموزان بزرگ‌تر منعکس شود، این نمرات نباید در رتبه‌بندی این دانش‌آموزان جوان‌تر لحاظ شود. ما همچنین نمی‌خواهیم در اندازه‌گیری خیلی محدود باشیم، یا شرایطی را ایجاد کنیم که تدریس بیش از حد به سمت خود نمرات منحرف شود.

واکنش و پیگیری نتایج آزمایش نیز کلید خواهد بود. همانطور که اشاره شد، استان متعهد به استفاده از این ارزیابی ها برای هدف قرار دادن بهتر حمایت است – در غیاب آن حمایت، کل این تمرین فایده ای ندارد.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

توسط ویراستاران توصیه شده است

در حالی که نتایج آزمون (یا نتایج ارزیابی) ممکن است نشان دهد که در آن برخی مدارس یا معلمان ممکن است کار بهتر یا مؤثرتری انجام دهند، ناعادلانه است که استان معلمان را به دلیل نتایج ناامیدکننده سرزنش یا مورد حمله قرار دهد. با این حال، ما باید از داستان های موفقیت درس بگیریم.

همچنین اغلب اشاره می‌شود که دانش‌آموزان از پیشینه‌های ممتازتر تمایل دارند در چنین آزمون‌هایی بهتر عمل کنند، و این باید در نحوه تفسیر نتایج منعکس شود. مطمئناً مقایسه نتایج بین مدارس در جوامع مشابه یا مقایسه نتایج در یک مدرسه خاص در یک دوره زمانی معقول است. در هر صورت، بهتر است زودتر نسبت به دانش‌آموزان در این زمینه‌ها آگاهی بیشتری داشته باشید.

تنها دو ماه تا تحقق این امر فاصله داریم و بی دلیل نیست که نگران تعجیل باشیم. امیدواریم اینطور نباشد و اگر هم باشد استان آمادگی دارد در این مسیر تعدیل کند.

علاوه بر این، البته هنوز هم نیاز به رفع فشارهای وارده بر نظام آموزشی وجود دارد و این به هیچ وجه مسئولیت رسیدگی به این موضوع را از عهده استان برنمی‌دارد. ما به مدارس بیشتر و معلمان بیشتری نیاز داریم. هر دو طرف باید با هم کار کنند تا بچه ها را درست کنند.

«بعد از ظهر با راب بریکریج» روزهای هفته از ساعت 12:30 تا 15:00 از رادیو QR Calgary پخش می شود.

[email protected]

ایکس: @RobBreakenridge

محتوای مقاله



دیدگاهتان را بنویسید