ملوانان به این روزنامه گفتند که HMCS Max Bernays اکنون در پرل هاربر است در حالی که متخصصان سعی می کنند بفهمند تعمیر آن چقدر طول می کشد.
محتوای مقاله
یکی از جدیدترین کشتیهای نیروی دریایی سلطنتی کانادا به دلیل سیل و مشکلات مکانیکی در بندری در آمریکا نشسته و منتظر تعمیر است.
ملوانان به این روزنامه گفتند که HMCS Max Bernays، یکی از کشتیهای گشتی جدید قطب شمال و فراساحل (AOPS)، اکنون در پرل هاربر است در حالی که متخصصان تلاش میکنند بفهمند تعمیر آن چقدر طول میکشد.
این کشتی در سال 2022 توسط شرکت کشتی سازی ایروینگ به ناوگان تحویل داده شد.
تبلیغات 2
محتوای مقاله
این کشتی قرار بود در رزمایش نظامی حاشیه اقیانوس آرام (RIMPAC) به رهبری ایالات متحده شرکت کند.
کندی سادیکو، سخنگوی دفاع ملی تایید کرد که HMCS Max Bernays به دلیل مشکلات مکانیکی و سیل آب دریا در یکی از مناطق کشتی مجبور به بازگشت به پرل هاربر در 12 ژوئیه شد. حدود 30 دقیقه طول کشید تا خدمه سیل را متوقف کنند، اما قبل از وقوع آن، حدود 20000 لیتر آب دریا وارد کشتی شد. تکنسین ها همچنین متوجه شدند که مشکلاتی در سیستم پمپاژ و خنک کننده وجود دارد، بنابراین آنها توصیه کردند که HMCS Max Bernays به پرل هاربر بازگردد.
سادیکو گفت: «سیستمهای مهندسی در حال حاضر در حال ارزیابی هستند و زمان تکمیل تعمیرات مشخص نیست».
وی افزود: «تاثیر شرکت HMCS Max Bernays در RIMPAC 2024 یا برنامه آینده آن در حال حاضر ناشناخته است.
این حادثه آخرین مورد از یک سری مشکلاتی است که کشتی های جدید را رنج می دهد که تقریباً 5 میلیارد دلار هزینه داشته است.
در ماه مارس، این روزنامه گزارش داد که مشکلات منجر به آبگرفتگی قابل توجهی در برخی از کشتی ها شده و باعث خوردگی بیش از حد شده است. علاوه بر این، نقصهای مکانیکی شامل لنگرها، سیستم سوخترسانی که برای استفاده بیش از حد سنگین بود و مشکلات ساختاری که هلیکوپترهای Cyclone را از شناورها بازمیداشت، وجود داشت.
تبلیغات 3
محتوای مقاله
مقامات دفاع ملی تأیید کردند که کشتیهای گشتی قطبی و دریایی نیز قادر به انجام یدککشی اضطراری طبق قرارداد اصلی نیستند و برخی از جرثقیلهای کشتیها کار نمیکنند. سایر مشکلات مانند سوخت آلوده و مشکلات سیستم های پرتاب قایق نجات نیز در حال بررسی یا رفع هستند.
علاوه بر این، این روزنامه در سال 2022 گزارش داد که اولین AOPS، HMCS Harry DeWolf، به دلیل مشکلات مکانیکی مداوم از جمله مشکلات دیزل ژنراتور برای چندین ماه از کار افتاده بود. همچنین نگرانی هایی در مورد ایمنی آب آشامیدنی کشتی ها مطرح شد.
دفاع ملی تأیید کرد که تحقیقات نشان داد که برخی از اتصالات و شیرها در سیستم آب آشامیدنی از آلیاژهای بیش از حد مجاز سرب ساخته شده است. Irving Shipbuilding اتصالات و شیرها را روی چهار AOPS نصب کرد.
علاوه بر این، HMCS Max Bernays توسط ایروینگ دریافت شد، اگرچه سیستمی که به کشتی اجازه مانور می داد به درستی کار نمی کرد. همچنین مشکلاتی در سیستم اطفاء حریق HMCS Harry DeWolf وجود داشت.
تبلیغات 4
محتوای مقاله
اما مقامات نیروی دریایی سلطنتی کانادا و دفاع ملی می گویند مشکلات مختلف ناوگان AOPS طبیعی است.
با این حال، مقامات نظامی، اعم از بازنشسته و فعال، برای رد ادعاهای دفاع ملی مبنی بر اینکه مشکلات AOPS صرفاً مشکلات مربوط به همه شناورهای جدید است، به این روزنامه رسیده اند. در ماه مارس، آنها ویدئویی از آب گرفتگی یکی از کشتی ها ارائه کردند.
پرسنل ارتش کانادا نیز خاطرنشان کردند که کشتی ها فقط یک سال گارانتی دارند، به این معنی که مالیات دهندگان قبض اکثر تعمیرات را پرداخت می کنند.
سادیکو گفت که پرسنل نیروی دریایی و پیمانکاران در حال کار برای ارزیابی مشکلات HMCS Max Bernays و “تکمیل تعمیرات لازم در اسرع وقت هستند.”
ایروینگ در مهلت مقرر به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. اما در بیانیهای در ماه مارس خاطرنشان کرد که «از طریق فرآیند طراحی، ساخت، راهاندازی و بهرهبرداری از کشتیهای جدید، ذینفعان برای شناسایی و حل طیفی از مسائل با یکدیگر همکاری میکنند. این یک عنصر عادی اما ضروری در کشتی سازی است.
در آن زمان، ایروینگ همچنین به ویدئویی که توسط نیروی دریایی در دسامبر 2023 منتشر شد، اشاره کرد که در آن، معاون دریاسالار آنگوس تاپسی خاطرنشان کرد که AOPS “فراتر از انتظارات بود و ارزش استراتژی ملی کشتی سازی را ثابت کرد.”
این روزنامه با یک افسر ارشد بازنشسته از نیروی دریایی سلطنتی کانادا مشورت کرد که نشان داد سیل که AOPS با آن مواجه است عادی نیست. بدون مشکل با لنگر یا آب کثیف.
محتوای مقاله