پیش بینی کننده با بالاترین کیفیت شفقت در تنظیمات مراقبت های بهداشتی: یک گزارش


یافته‌های این گزارش که حدود 4500 بیمار را مورد بررسی قرار داده است، اختلالی در آنچه که به طور سنتی پیش‌بینی‌کننده‌های اصلی کیفیت هستند، ایجاد می‌کند.

محتوای مقاله

گروهی از محققان به سرپرستی یکی از استادان دانشگاه کلگری دریافتند که سطح شفقت که بیمار دریافت می‌کند بهترین درک آن‌ها از کیفیت مراقبت را تعیین می‌کند.

یافته‌های گزارش آن‌ها که ۴۵۰۱ بیمار بخش اورژانس را در چندین بیمارستان آلبرتا مورد بررسی قرار دادند، اختلالی در آنچه به طور سنتی تصور می‌شود پیش‌بینی‌کننده‌های اصلی کیفیت هستند – مدت زمان انتظار، نحوه جمع‌آوری یا توزیع اطلاعات بالینی یا سهولت شین سینکلر، استاد پرستاری در دانشگاه، گفت: روند در هنگام ترخیص – اگرچه همه آنها مهم هستند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

سینکلر گفت انگیزه این تحقیق از تعاملات او با بیماران به عنوان پرستار در چندین بیمارستان در سال‌ها پیش بود.

او می‌گوید: «وقتی در مورد بهترین پرستار یا یک پزشک شگفت‌انگیز صحبت می‌کردند، بارها و بارها در مورد عناصر شفقت می‌شنوم. من از آنها می پرسم، چه چیزی این دکتر، این پرستار، این مددکار اجتماعی را اینقدر شگفت انگیز کرده است؟ و به ناچار همه چیز به چیزهایی مانند “آنها فقط یک انسان واقعاً گرم هستند.”

سال ها بعد، او سعی کرد به طور تجربی مشخص کند که این ویژگی ها چقدر مهم هستند.

در نتیجه، سینکلر سعی کرد در تعریف خود از شفقت دقیق باشد. این گزارش این اصطلاح را به عنوان «پاسخی نیکوکارانه که به دنبال پاسخگویی به رنج و نیازهای یک فرد از طریق درک و عمل رابطه‌ای است» تعریف می‌کند.

برای سینکلر، این به معنای همدلی – توانایی درک تجربه درونی دیگران – است که با تمایل به کمک به کاهش مبارزات آنها هدایت می شود.

مجموعه ای از سؤالات مورد استفاده برای سنجش شفقت

اما چگونه می توان چنین کیفیت مبهم مانند شفقت را در یک محیط حرفه ای اندازه گیری کرد؟

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

سینکلر گفت که او و گروه دیگری از محققان دانشگاه منیتوبا و دانشگاه آکادیا در نوا اسکوشیا چهار سال طول کشید تا این مدل را بسازند. آنها مجموعه اولیه 150 سوالی را به 15 کاهش دادند که شامل سوالاتی در مورد سطح حساسیت، راحتی و گرما در طول تعامل بود.

سینکلر و همکارانش با همکاری شورای کیفیت سلامت آلبرتا (HQCA) و Innovate Calgary، سوالات خود را در آخرین مطالعه خود مورد آزمایش قرار دادند. ارائه دهندگان مطالعه 160 بیمار را انتخاب کردند که نیمی از آنها مرخص شدند و بقیه پس از ویزیت در بیمارستان بستری شدند.

همانطور که در گزارش خود ذکر شد، محققان دریافتند که «شفقت . . . تا حد زیادی قوی ترین متغیر پیش بینی کننده برای رتبه بندی کلی کیفیت مراقبت، با اندازه اثر متوسط ​​تا بزرگ بود.

گروه های مختلف سطوح مختلفی از شفقت را می بینند

این مطالعه همچنین تفاوت هایی را در سطح شفقت نشان داده شده به گروه های مختلف بیماران نشان داد. زنان سطح کمتری از شفقت را نسبت به مردان گزارش کردند، در حالی که با مردم بومی بدتر از بیماران سفیدپوست رفتار شد. در این گزارش آمده است که تفاوت ها در این دو موقعیت “از لحاظ آماری معنی دار” است.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

یافته های این گزارش با تحقیق در مورد تجربیات مختلف بیماران مطابقت دارد. به عنوان مثال، چندین مطالعه مسائلی را که مردم بومی با آن مواجه هستند، از جمله تبعیض، نژادپرستی، و فقدان مراقبت از نظر فرهنگی ایمن و قابل دسترس برجسته کرده اند. در همین حال، یک گزارش نشان داد که نیمی از زنان در بریتیش کلمبیا می گویند نگرانی های سلامتی آنها توسط پزشکان نادیده گرفته شده است.

شفقت به اندازه تمام کارهایی که برای بیماران انجام می دهیم مهم است. سینکلر گفت که چگونه ما با بیماران و خانواده ها هستیم.

“بزرگترین چالش برای بهبود شفقت” در سطح سازمانی

اما شفقت بیان نمی شود و نهادینه کردن کیفیت در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی را به چالشی تبدیل می کند. سینکلر گفت این ممکن است به سادگی به این معنی باشد که به ارائه دهندگان اجازه می دهد تا بر سطح فعلی دلسوزی خود بنا کنند.

سینکلر گفت: “این چیزی است که اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مایلند در کار خود انجام دهند.” بنابراین اشتباه است که بگوییم ما اکنون چیزی را به شما آموزش می دهیم که شما نمی دانید.

افزایش ظرفیت نوعدوستی به معنای بهبود کیفیت زندگی نیز می باشد. پزشکان و پرستاران در معرض چندین چالش از جمله کمبود نیروی انسانی، افزایش تقاضا و فرسودگی شغلی ناشی از بیماری همه گیر قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود ارائه‌دهندگان احساس استرس و استرس داشته باشند.

اگر شفقت یک شاخص مهم برای کیفیت مراقبت است، باید در کنار سایر عناصری که در آن نقش دارند، به یک اولویت سازمانی تبدیل شود.

سینکلر گفت: “بزرگترین چالش برای بهبود شفقت و مراقبت های بهداشتی در سطح سیستمی و سازمانی است.” وی افزود که قصد دارد در پروژه بعدی خود به این موضوع بپردازد.

توسط ویراستاران توصیه شده است

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید