با افزایش تعداد آنها، بودجه باید به دنبال پناهجویان فدرال باشد


محتوای مقاله

در حالی که نخست وزیران استانی جلسه ژوئیه خود را در هالیفاکس به پایان رساندند، فرانسوا لگو، نخست وزیر کبک گفت که استان ها توافق کردند که می توانند برای توزیع مجدد پناهجویان از کبک اقدامات بیشتری انجام دهند. بحث تقسیم مجدد همچنین باید در نظر بگیرد که چگونه می توان بودجه فدرال به استان ها را در مواجهه با افزایش تعداد متقاضیان، مهاجرت بین استانی و افزایش مهاجرت کلی پاسخگوتر کرد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

بر اساس داده‌های هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا، افزایش سالانه 128 درصدی در درخواست‌های پناهندگی، در مجموع 140,000 نفر، از سال 2022 تا 2023 وجود داشته است. کبک در ماه فوریه به دولت فدرال مبلغ 1 میلیارد دلار پرداخت کرد، همانطور که استان گفت، این درخواست به طور نامتناسبی دریافت کرده است. سهم بزرگی از پناهجویان در مقایسه با سایر نقاط کشور است. دولت فدرال با پرداخت 750 میلیون دلار دیگر موافقت کرد. این عدد ناچیز نیست – کل بودجه اسکان برای همه اشکال مهاجرت در سال های 2022-23، نه فقط پناهجویان، برای کل کانادا در خارج از کبک 839.2 میلیون دلار بود.

هنگامی که این افزایش اعلام شد، دیوید ایبی، نخست وزیر بریتیش کلمبیا از اینکه استان های غربی بودجه اضافی مشابهی دریافت نکرده اند، ابراز ناامیدی کرد. در حالی که ابی در مورد مهاجران موقت صحبت می کرد، استدلال او را می توان در مورد پناهجویان نیز به کار برد. واب کینیو، نخست‌وزیر مانیتوبا، گفت که استان او پناهجویان بیشتری را در صورت تداوم بودجه فدرال خواهد پذیرفت. این دیدگاه‌ها توسط داده‌هایی پشتیبانی می‌شوند که نشان می‌دهند نابرابری بودجه فدرال برای استان‌های غربی به دلیل عقب ماندن بودجه‌ها از رشد برخوردار است.

داده های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که اگرچه کبک در سال مالی 2022 64 درصد از تمام پناهجویان را در کانادا پذیرفت و 46 درصد در سال 2023 را پذیرفت، اما حدود 28 درصد از مهاجرت بین استانی را از دست دادند. سهم کلی آنها از پناهجویان در سال 2022، 48 درصد و در سال 2023، 35 درصد بود. در عین حال، استان های غربی نیز افزایش پناهجویان را در مبادی ورودی خود و از طریق مهاجرت بین استانی تجربه کردند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

بودجه بندی برای پناهجویان به ویژه چالش برانگیز است زیرا دولت ها نمی دانند سالانه چند نفر درخواست خواهند داد. این افراد اغلب به دلایل سیاسی یا بشردوستانه از شرایط خطرناک فرار می کنند و زمان کمی برای آماده شدن برای ترک در مقایسه با افرادی که از طریق جریان های دیگر پذیرفته شده اند، مانند اتحاد اقتصادی یا خانوادگی، داشته اند.

در حالی که سایر درخواست های مهاجرت در خارج از کشور آغاز می شود، پناهجویان این فرآیند را زمانی که به بندر ورودی می رسند یا در حال حاضر در کانادا هستند، آغاز می کنند. در حالی که منتظر شنیدن اینکه آیا به آنها وضعیت رسمی پناهندگی و اقامت دائم اعطا خواهد شد، پناهجویان می توانند کار کنند و به خدمات دسترسی داشته باشند، اما ممکن است قبل از ورود به نیروی کار نیاز به ارزیابی زبان یا اعتبارسنجی و آموزش داشته باشند. افرادی که از شرایط آسیب زا می آیند نیز ممکن است به مشاوره یا حمایت از سلامت روان نیاز داشته باشند. و استان ها باید ارائه خدمات را به گونه ای تنظیم کنند که این نیازهای پیچیده و مهم را منعکس کند، که این یک هزینه اضافی است.

مهاجرت بین استانی تازه واردان مشکل را تشدید می کند زیرا بودجه اسکان افراد را دنبال نمی کند. بنیاد کانادا وست تخمین می‌زند که بین سال‌های 2016 تا 2021، 65 درصد از خروج خالص مهاجران بین استانی در کبک را تازه واردان تشکیل می‌دهند. منطقی است که انتظار داشته باشیم که برخی از این تازه واردان سپس به خدمات استان دیگری دسترسی داشته باشند که آن استان ممکن است حمایت فدرال را دریافت نکرده باشد.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

رویکرد تأمین مالی مرحله‌ای ممکن است یکی از راه‌های مقابله با این چالش باشد. در آینده نزدیک، دولت فدرال ممکن است بودجه ای را در اختیار استان ها قرار دهد تا با عقب ماندگی ها و افزایش تقاضا برای خدمات مهاجرت مقابله کنند. سپس می توان بودجه اضافی برای حمایت از گسترش یا توسعه خدمات جدید برای انعکاس نیازهای جمعیت رو به رشد پناهجویان فراهم کرد. در عین حال، استان‌ها و دولت فدرال می‌توانند برای ایجاد یک استراتژی بلندمدت پناهندگی با یکدیگر همکاری کنند.

در مرکز این بحث ها باید به رسمیت شناختن متقابل این موضوع که تازه واردان به کشور – صرف نظر از اینکه چگونه وارد شده اند، کجا فرود آمده اند یا در نهایت تصمیم به سکونت گرفته اند – باید خدمات به موقع و جامع دریافت کنند تا بتوانند ریشه در خانه جدید خود را شروع کنند.

در غیر این صورت رفتار با آنها نسبت به کسانی که تشویق می کنیم به کانادا بیایند ناعادلانه است.

گری مار رئیس و مدیر عامل بنیاد کانادا غرب است. استفانی لاورتی، تحلیلگر ارشد سیاست در بنیاد کانادا غرب است.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید