Braid: رهبر NDP Nenshi می گوید UCP باعث خرج بیش از حد خط سبز شد


ننشی می گوید که کنی پروژه را به مدت دو سال متوقف کرد درست زمانی که نرخ بهره و هزینه های ساخت و ساز در حال افزایش بود.

جدیدترین ها را از Don Braid، Calgary Herald مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید

محتوای مقاله

ناهید ننشی، رهبر NDP می‌گوید که هزینه‌های بیش از حد خط سبز تقصیر UCP است، نه او.

او جیسون کنی، وزیر سابق محافظه کار فدرال و سپس نخست وزیر UCP را مقصر می داند.

اما UCP برتر دانیل اسمیت این خط را “کابوس ننشی” نامید.

شهردار سابق کلگری می‌گوید که این بی‌معنی است – رویاهای بد در سرشان است.

او در مصاحبه ای گفت: «آنها این را فرصتی برای گرفتن امتیاز سیاسی ارزان از من می دانند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

“آنها فکر می کنند ارزش این را دارد که به مردم کلگری بگوییم، “ما در حمل و نقل سریع برای شما سرمایه گذاری نمی کنیم، ما بیشتر بر رویاهای خودمان در مورد قطارهای خارج از شهر متمرکز شده ایم.”

ننشی می گوید که کنی پروژه را به مدت دو سال متوقف کرد، درست زمانی که نرخ بهره و هزینه های ساخت و ساز در شرف افزایش سرسام آور بود.

به نظر او بسیار طعنه آمیز است که کنی، به عنوان وزیر فدرال، در ابتدا از شهر خواسته بود که 1.5 میلیارد دلار از اتاوا برای ساخت خط سبز بگیرد.

ننشی می‌گوید: «یک روز دوشنبه در سال 2015، من در شورا بودم که از اتاوا، وزیر منطقه آلبرتا، با ما تماس گرفت.

«شاید آن را به خاطر بسپارید. نام او جیسون کنی بود.

توسط ویراستاران توصیه شده است

کنی می‌خواست این جمعه «اعلان مالی عمده» را اعلام کند.

اتاوا پرسید چقدر مورد نیاز است. ننشی می گوید که این پروژه هنوز در مراحل اولیه است و هزینه آن مشخص نیست.

فدرال روی یک عدد اصرار داشت. محاسبات اولیه 1.5 میلیارد دلار بر اساس هزینه هر کیلومتر بدست آمد.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

ننشی می گوید: «من احمق نیستم. من 1.5 میلیارد دلار گرفتم.

آنها می خواستند این اعلامیه را اعلام کنند و در اواخر همان هفته انجام دادند.

«این تنها باری است که در زندگی‌ام دیده‌ام که دولت فدرال به این سرعت در زمینه بودجه اقدام کند.

و درست قبل از انتخابات فدرال بود، درست است؟ آنها نگران از دست دادن دو کرسی در کلگری بودند.

در 24 ژوئن 2015، کنی “بزرگترین اعلامیه زیرساخت واحد” در تاریخ کلگری را در بوق و کرنا کرد.

وی گفت: تامین مالی این نوع زیرساخت های گران قیمت، مدرن و پیشرفته برای شهرداری ها سخت است.

ننشی گفت که پول فدرال “چهره این شهر را برای همیشه تغییر خواهد داد.”

خط سبز LRT
در روز سه‌شنبه، 30 جولای 2024، تابلوی شهر کلگری در خارج از بازار ادو کلر که اخیراً بسته شده، مشاهده می‌شود که توسعه پیشنهادی خط سبز CTrain و سایر کاربردها را شرح می‌دهد. برنت کالور/پست رسانه

لیبرال‌های جاستین ترودو چهار ماه بعد محافظه‌کاران را از هارپر بیرون کردند، اما تنها دو کرسی در کلگری – سنتر و اسکای ویو – به دست آوردند.

چهار مسیر کلیدی که از مسیر خط سبز سود می برند – Pagan، Hayes، جنوب شرقی و شمالی – همه به راحتی و محافظه کارانه عبور کردند.

حالا ننشی می‌گوید: من شیفته این هستم که بدانم وزرای دولت در این چهار سواری در مورد اینکه نخست‌وزیر و دولت به تازگی صندلی‌هایشان را به من داده‌اند، چه فکری می‌کنند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

NDP تحت رهبری راشل نتلی با 1.5 میلیارد دلار فدرال برابری کرد. در سال 2019، UCP کنی، NDP را شکست داد. سپس COVID-19 آمد.

«در آن مقطع، شرکت‌های ساختمانی در تلاش بودند تا کمتر از قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهند، زیرا نگران آینده بودند و نرخ‌های بهره نزدیک به صفر بود. مردم معاملات شگفت انگیزی دریافت می کردند.

ننشی می‌گوید: «ما آماده بودیم که منابع را در مرحله اول همه‌گیری آغاز کنیم.

اما پس از آن دولت کنی کل پروژه را متوقف کرد.

“کسی به جیسون کنی آمد – به معنای واقعی کلمه مردی که او با او ملاقات کرد – او گفت: “اوه، ما می توانیم این کار را ارزان تر از این انجام دهیم.”

«بر اساس آن یک گفتگو، دولت استانی کل پروژه را به حالت تعلیق درآورد تا سعی کند راهی برای انجام آن ارزان‌تر بیابد.

آنها تقریباً دو سال برای ما هزینه رفت و برگشت در این مورد را داشتند. در نهایت آنها کاملا موافقت کردند و طرح ما را تایید کردند.

ریک مک‌آیور (وزیر امور شهرداری) و جیسون کنی دو سال هزینه‌ای برای شهر نداشتند، درست زمانی که قیمت شروع به افزایش کرد.

خط سبز LRT
Signage خط سبز LRT را در نبش خیابان 21 و خیابان 11 SE در کلگری، نزدیک محل کارخانه سابق لیلیدیل، در روز سه‌شنبه، 30 ژوئیه 2024، تبلیغ می‌کند. برنت کالور/پست رسانه

ننشی خاطرنشان می کند که استان های دیگر، از جمله بریتیش کلمبیا و انتاریو، اغلب 100 درصد هزینه چنین پروژه های بزرگی را پرداخت می کنند.

UCP با بزرگترین شهر خود بدتر از رفتار دولت های استانی دیگر با شهرهای خود رفتار می کند.

او گفت: «احتمال بسیار واقعی وجود دارد که آنها پروژه را بکشند تا فقط به من امتیاز سیاسی بدهند.

“به لطف آنها ارزان تر نخواهد شد.

اما ما واقعاً به این پروژه نیاز داریم. هرکسی که دیرفوت یا استونی تریل در جنوب را سوار کرده باشد می داند که چقدر به آن نیاز داریم.

بنابراین ما باید نحوه ساخت آن را بیابیم.»

ستون دان برید به طور منظم در هرالد/پست رسانه ظاهر می شود

X: @DonBreid

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید