آلبرتا در مورد هزینه بیمه خودرو، غرامت، اختلاف نظر داشت


محتوای مقاله

گزارش اخیر هیئت نرخ بیمه خودرو آلبرتا اشاره کرد که در سال 2023، حتی اگر هزینه خسارت در سال گذشته دوباره کاهش یافت (2.65 درصد)، نرخ بیمه خودرو 5.25 درصد افزایش یافت. این گزارش همچنین نشان می دهد که درآمد صنعت بیمه خودرو (از جمله درآمد سرمایه گذاری) در سال 2023 نسبت به حاشیه سود صنعت در سال 2022 به شدت افزایش یافته است.

این گزارش میانگین حق بیمه سالانه بیمه پایه خودرو را 1079 دلار، کمتر از 90 دلار در ماه، نشان می دهد. این فقط 388 دلار بیشتر از میانگین قیمت سالانه 691 دلار برای پوشش پایه در آلبرتا در سال 2002، بیش از دو دهه پیش است – افزایش بسیار کمتری از نرخ عمومی تورم.

محتوای مقاله

قربانیان بی گناه رانندگان سهل انگار مستحق غرامت عادلانه از سوی بیمه رانان مقصر هستند و رانندگانی که سوابق رانندگی بدی دارند باید نسبت به 80 درصد بیمه شدگان آلبرتا با سوابق رانندگی خوب، حق بیمه بیشتری بپردازند. بیمه خودرو بدون تقصیر (سیستم در مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا)، که به رانندگان بی‌احتیاطی با حق بیمه کمتر و مزایای بالاتر به قیمت رانندگان خوب و قربانیان بی‌گناه، پاداش می‌دهد، محبوبیتی ندارد – حتی لابی بیمه نیز با این ایده مخالف است.

بیایید واضح بگوییم: برای اطمینان از حق بیمه های کمتر، حوزه های قضایی بدون تقصیر، غرامت برای قربانیان بی گناه را کاهش می دهند و غرامت برای رانندگان مقصر را به طور جزئی افزایش می دهند. نرخ‌ها برای رانندگان خوب کمی افزایش می‌یابد، اما نرخ‌ها برای رانندگان بد به شدت کاهش می‌یابد، بنابراین میانگین کلی قیمت حق بیمه کاهش می‌یابد، اگر فقط به‌طور موقت باشد، تا زمانی که اوج در کشتار جاده‌ای که به‌طور غم‌انگیز و اجتناب‌ناپذیری به دنبال حرکت به سمت بدون خطا است، نرخ‌ها را دوباره بالا ببرد. دوباره بالا بردن

آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید: در آلبرتا، میانگین پرداخت خسارت بیش از 12000 دلار است. در سه استان غربی کانادا بدون تقصیر، میانگین پرداخت خسارت کمتر از 6000 دلار بود که بین قربانیان بی گناه و رانندگان سهل انگار تقسیم شد، صرف نظر از تقصیر. جایگزینی قانون جبران خسارت تصادفات خودرو (سیستمی که در نیمی از استان های کانادا وجود دارد) با بیمه خودرو بدون عیب در آلبرتا ایده بسیار بدی خواهد بود.

محتوای مقاله

نقشه راه برای یک برد-برد برای بیمه‌گران، آلبرت‌ها و دولت UCP ما چیست؟

اقدامات بالقوه ای که دولت باید در نظر بگیرد شامل اصلاح چارچوب شبکه به گونه ای است که رانندگان خوب را وادار به یارانه بیش از حد کرایه های بد را متوقف کند، طرح جبران مستقیم خسارت مالی را لغو کند (طبق قطعنامه ای که اعضای حزب در UCP سال گذشته تصویب کردند. AGM)، به بیمه‌گران دستور داد تا حق بیمه‌های رانندگان خوب پرداخت شده در سال 2023 را بالاتر از معیارهای هدف AIRB، لغو مالیات حق بیمه، کاهش مزایای اجباری بخش B و اجازه دادن به بیمه‌گران برای فروش مزایای اضافی بخش B اختیاری، چشم پوشی از هزینه‌های جدول C برای مطالبات در سطح نظارتی، تخفیف دهند. حذف سود پیش داوری در مورد خسارات عمومی، اعمال کاهش خودکار 25 درصدی سهل انگاری برای نقص کمربند ایمنی، ایجاد انگیزه از طریق کاهش حق بیمه، استفاده از لاستیک زمستانی، افزایش جریمه برای تخلفات رانندگی و رانندگی بدون بیمه، اجرای برنامه اعتبار سنجی بیمه، تدوین نرخ تخفیف. برای محاسبات خسارت آتی برای رفع نیاز به گزارش‌های گران‌قیمت کارشناسان اقتصادی، کاهش هزینه بازپرداخت مراقبت‌های بهداشتی، کاهش پورسانت کارگزار بیمه متورم، حذف سقف آسیب جزئی و کاهش سقف 17.5 درصدی به 5000 دلار و الزام افرادی که مایل به دریافت غرامت محدود برای صدمات تحت پوشش مقررات صدمات جزئی (که 80 درصد خسارت ها را پوشش می دهد)، تا این پوشش را از بیمه گذاران موتور خود خریداری کنند (در نتیجه بیمه رانندگان سهل انگاری را از این مسئولیت جبرانی حذف می کنند).

پذیرش حتی کسری از این پیشنهادات، میانگین حق بیمه خودروی آلبرتان را با قیمت بیمه محصولات بیمه عمومی غیراستاندارد و بیهوده خودروهای عمومی ارائه شده در سه استان غربی دیگر کانادا مطابقت می دهد و در عین حال به مصرف کنندگان برتری می دهد. با شرکت های بیمه خصوصی رقیب در سیستم قانون جبران خسارت تصادفات خودرو که جزء کلیدی مزیت آلبرتا باقی مانده است، پول را به دست آورید.

مارک مک کورت وکیل تصادفات رانندگی و مشاور عمومی دفاتر حقوقی مک کورت در ادمونتون است.

این مقاله را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید