Braid: جیسون کنی به دلیل اتهامات خط سبز با ننشی روبرو می شود


جیسون کنی با وجود عهد خود برای سکوت سیاسی، خوشحال است که ادعاهای ناهید ننشی را رد می کند.

جدیدترین ها را از Don Braid، Calgary Herald مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید

محتوای مقاله

جیسون کنی، نخست‌وزیر سابق UCP، از زمان ترک ریاست جمهوری در سال 2022، علناً در مورد سیاست آلبرتا صحبت نکرده است.

اما ناهید ننشی، رهبر حزب ملی دموکراتیک خلق، روز چهارشنبه دکمه گفتگو را با اتهاماتی مبنی بر اینکه کنی مسئول گرانی خط سبز است، زد.

کنی در مصاحبه ای گفت: مزخرف است. او افزود که این اتهامات ناشی از “تخیل بسیار وحشیانه” ننشی است.

«این مشکل گسترده‌تری است که ناهید دارد. او فقط چیزهایی درست می کند. من فکر می کنم مردم به آن می گویند gaslighting.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

کنی این روزها به عنوان مشاور و عضویت در چند هیئت مدیره مشغول است. او دفتری در شرکت حقوقی افسانه ای بنت جونز دارد.

علیرغم عهدش برای سکوت سیاسی، او خوشحال است که ادعای ننشی را رد می کند که به عنوان وزیر محافظه کار فدرال آلبرتا، به دلیل انتخابات فدرال سال 2015 به طور ناگهانی به خط سبز کمک مالی ارائه کرد.

ننشی همچنین کنی را به دلیل وقفه دو ساله پروژه در سال 2020 زمانی که کنی نخست‌وزیر UCP بود، مقصر دانست. شهردار سابق کلگری ادعا می کند که این منجر به گرانی های عمده ای شد.

کنی از هر دو اتهام عصبانی بود.

او می‌گوید هیچ چیز ناگهانی یا سیاسی در مورد بودجه 1.5 میلیارد دلاری فدرال که در 24 ژوئن 2015 در کلگری اعلام شد وجود ندارد.

کنی به یاد می آورد که ماه ها قبل مشاوران به او مراجعه کرده بودند. بودجه در بودجه فدرال وجود داشت و خط سبز قبلاً در وزارت زیرساخت فدرال مورد بررسی قرار گرفته بود.

“من در مورد آن بسیار هیجان زده بودم. فکر می‌کردم این پروژه‌ای است که اساساً مستحق حمایت است، بنابراین شروع کردیم و آن را اعلام کردیم.»

توسط ویراستاران توصیه شده است

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

در مورد ادعای ننشی مبنی بر اینکه اعلام کلید انتخابات بود، کنی دوباره می گوید: «خب، مزخرف. من هرگز باور نمی کردم که مردم بر اساس پروژه های زیرساختی رای دهند. این رویکرد من به سیاست نیست – هرگز چنین نبوده است.

«معمولاً، انتقاد سیاستمداران شهرداری این است که دولت فدرال در انجام این تعهدات بسیار کند حرکت می کند. این اولین باری است که به خاطر بازی خیلی سریع از من انتقاد می شود.»

پس از اعلامیه سال 2015، کنی گفت: «شهر سال‌ها و سال‌ها را صرف این کار کرد، اما با پروژه‌ای گران‌تر که 50 درصد کوچک‌تر است، به نصف تعداد مردم خدمت می‌کرد.

«به زودی، من در بهار 2019، چهار سال بعد، نخست‌وزیر شدم و حتی یک بیل هم در زمین گذاشته نشده است.

ما اکنون 9 سال از آن اعلام اولیه می گذریم و یک اینچ به سرویس LRT نزدیک تر نیستیم.

ناهید ممکن است بخواهد مسئولیت را جابجا کند، اما او مسئول بود و مدیریت شهری مجری این پروژه بود.

او می‌تواند مرا به خاطر آوردن 1.5 میلیارد دلار فدرال و سپس 1.5 میلیارد دلار به صورت استانی سرزنش کند. به نظر من این تعریف ناسپاسی است.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

«در نهایت شهر مسئول این موضوع بوده و هست. اهالی کلگری می توانند خودشان قضاوت کنند که چگونه این کار انجام می شود.

“متاسفانه و شاید قابل پیش بینی باشد، این خط با قیمتی بالاتر به کاهش ادامه می دهد. مالیات دهندگان حق دارند در این مورد نگران باشند.

علامت شپرد خط سبز
علائم ایستگاه برنامه ریزی شده Green Line Shepard LRT و انبار تعمیر و نگهداری در خیابان 48 SE، نزدیک خیابان 126، در کلگری در روز چهارشنبه، 31 ژوئیه 2024 مشاهده می شود. این سایت می توانست پایانه جنوب شرقی خط سبز LRT باشد، قبل از برنامه ریزی برای در جلسه شورای شهر در 30 جولای به شدت کاهش یابد تا ساخت و ساز اولیه بین ایستگاه های Eau Claire و Lynnwood/Millican محدود شود. برنت کالور/پست رسانه

کنی می گوید ادعای ننشی مبنی بر اینکه استان در سال 2020 یک توقف دو ساله را اعمال کرده است مضحک است.

شورای شهر تا ژوئن 2020، 15 ماه پس از نخست وزیری من و پنج سال پس از اعلام اولیه بودجه، تصمیمی برای ادامه خط سبز نداشت.

پس از آن، دولت استانی سه ماه و نه دو سال طول کشید تا بررسی های لازم را انجام دهد و با کارشناسان در مورد قابلیت و خطرات مرتبط با پروژه تغییر چشمگیر شهر مشورت کند.

وزیر (Ric) McIver سپس در اکتبر 2020 بودجه استانی را با شرایطی برای اطمینان از تحت کنترل بودن هزینه ها تأیید کرد.

“بنابراین ما سه ماه طول کشید تا بررسی های لازم را پس از نصف شدن اندازه خط انجام دهیم. در تخیل بسیار وحشیانه ناهید، او این را به تاخیری دو ساله رساند.

ناهید همچنین در گفت‌وگوی خود با شما می‌گوید دلیل این تاخیر دو ساله و عدم وجود استان در دوره نخست‌وزیری من به این دلیل است که با فردی آشنا شدم که فکر می‌کرد ارزان‌تر می‌تواند این کار را انجام دهد.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

“من نمی دانم او در مورد چه چیزی صحبت می کند.”

علامت اوگدن خط سبز
تابلوها و حصارها محل ایستگاه آینده Ogden را برای خط سبز CTrain کلگری در چهارشنبه، 31 ژوئیه 2024 نشان می‌دهند. این ایستگاه دیگر در فاز اول پروژه در نظر گرفته نمی‌شود. گاوین یانگ/پست رسانه

در نهایت، کنی پیشنهاد ننشی مبنی بر تماس اضطراری با شهردار در سال 2015 برای درخواست اعلام شماره را رد می کند.

کنی می‌گوید: «در واقع، او داستان را چندین بار به من گفته است، و هر بار می‌گوید که این وزارت زیرساخت است که تماس گرفته است، نه من.

بنابراین او قطعاً روی این یکی زنبق را تذهیب می کند.

یک نسخه کوتاه شده اضافی از پروژه خط سبز LRT اکنون با مبلغ 6.3 میلیارد دلار تایید شده است. بحث فوری بر سر از دست دادن ایستگاه Beltline وجود دارد. علیرغم برخی تهدیدات شدید، این استان بودجه 1.53 میلیارد دلاری خود را پس نگرفته است.

دولت‌های ارشد با این پروژه بسیار مشکل‌دار بسیار صبور بوده‌اند. ممکن است دوام نیاورد.

ستون دان برید به طور منظم در هرالد ظاهر می شود

X: @DonBreid

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید