نظر: خط سبز ترانزیت “بزرگراه تغذیه” برای شهر است


محتوای مقاله

در ماه گذشته، از اهالی کلگاری خواسته شده است که با زیرساخت های آبی شهر «با کمتر» زندگی کنند، زیرا خدمه شبانه روزی برای بازگرداندن این خدمات ضروری کار می کنند. اکنون استدلال هایی وجود دارد که باید انجام شود از این هیئت بخواهید که اولویت های خود را به اصول اولیه بازگرداندو ما باید پروژه هایی مانند پروژه خط سبز LRT را کنار بگذاریم و بر ارتقای زیرساخت خدمات اساسی تمرکز کنیم.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

با این حال، حمل و نقل عمومی یک سرویس اصلی ضروری برای شهر ما است و سیستم LRT ما معادل “بزرگراه تغذیه” برای حمل و نقل کلگری است. اهالی کلگاری در شمال مرکزی و جنوب شرقی مجبور شده اند برای چندین دهه از خدمات حمل و نقل خود “با کمتر” زندگی کنند. به تعویق انداختن یا لغو خط سبز مانند این است که از برخی اهالی کلگاری بخواهیم برای چندین دهه در “محدودیت های آبی” باقی بمانند در حالی که سایر اهالی کلگری به آبیاری چمن ها و باغ های خود ادامه می دهند.

در طول سال‌ها، تلاش‌های بی‌شماری برای لغو خط سبز یا تغییر تمرکز فقط به جنوب شرقی صورت گرفته است. شورا با افزایش هزینه ها، فشارهای تورمی و مخالفان مواجه شد ابراز مخالفت. این مخالفت را می‌توان با گفتن به ساکنان شمال مرکزی و جنوب شرقی کلگاری خلاصه کرد که باید به «زندگی کمتر» ادامه دهند. تصمیم شورا برای ادامه خط سبز در مقیاس کوچکتر نشان می دهد که این مخالفت را رد کرده و در زیرساخت های “تغذیه اصلی ترانزیت” ما سرمایه گذاری کرده است.

به عنوان کسی که در شمال مرکز کلگری بزرگ شدم، یاد گرفتم که “با کمتر زندگی کنم”. جای خالی بسیاری وجود دارد که مردم محلی می توانند به آنها به عنوان وعده های شکسته و زیرساخت های از دست رفته اشاره کنند. خط سبز یکی از آن قطعات گمشده بزرگی است که اعضای جامعه امید چندانی به ساخت آن در طول زندگی خود ندارند. ما تقریباً از زندگی با یک BRT پر ازدحام 301 در خیابان سنتر برای بقیه عمر خود صرف نظر کرده ایم. یک چیز را با اطمینان می دانم این است که اگر موفقیت در استیج 1 را به تعویق بیندازیم یا به تعویق بیاندازیم، تمام امید به پای شمالی از بین خواهد رفت.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

این اولین باری نیست که شهر مجبور به کاهش حجم می شود. در سال 2017، همانطور که برآورد هزینه ها اصلاح شد، قسمت شمالی خط سبز از نورث پوینت به خیابان 16 قطع شد و عضو شورای بخش 3 ما در آن زمان، جیم استیونسون، به شوخی گفت. “هیچ شورشی در شمال رخ نخواهد داد” در مورد کاهش طول تفکر در آن زمان این بود که راه اندازی خط سبز مهمترین عامل برای دیدن شمال آن بود. در حالی که نظرات در آن زمان ناامید کننده بودند، این احساس همچنان یکسان است. شروع کنید وگرنه شمال به “زندگی کمتر” ادامه خواهد داد.

همانطور که در سال 2017، واقعیت های هزینه در سال 2024 مشخص می شود. این استان به اخطار بودجه خود پایبند است تا هیچ گونه سرمایه گذاری اضافی برای بیش از هزینه ها ارائه نکندو بنابراین شورا تصمیم سختی گرفت – اما این تصمیم مربوط به زیرساخت های آب در مقابل زیرساخت های ترانزیتی نبود. این تصمیم روشنی بود که سرمایه گذاری های لازم را در زیرساخت های اصلی خود انجام دهیم. این شهر به اندازه ای که بودجه فعلی اجازه می دهد تا از مرکز شهر عبور کند، در حال ساختن خط سبز است تا اطمینان حاصل شود که فازهای آتی هم در شمال و هم در جنوب قابل اجرا هستند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

در سال 1975، کلگری در زیرساخت های اساسی مورد نیاز برای ساخت بزرگراه تغذیه کننده Bearspaw سرمایه گذاری کرد که اهالی کلگری به مدت 50 سال به آن اعتماد داشتند. قطعی فاجعه‌بار اخیر آن نیاز به اطمینان از اینکه زیرساخت‌های ضروری می‌توانند در حین رشد شهر ما به اهالی کلگار خدمت کنند، برجسته کرد.

کلگری می‌تواند و باید در تمام زیرساخت‌های اصلی از شبکه تغذیه‌کننده تا شبکه LRT در سطح جهانی ما سرمایه‌گذاری کند. هر کالگاری باید به همان سطح خدمات در سراسر شهر دسترسی داشته باشد و هیچ کس نباید «با کمترین هزینه زندگی کند».

اندرو یول مدیر شمالی بنیاد سبز با LRT است. امسال، LRT در سبز 10 سال حمایت را جشن می گیرد.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید