Calgarian امیدوار است با استفاده از داده ها، ترانزیت کلگری را دوباره تصور کند


طرح جوئل هاپ با استفاده از داده های در دسترس عموم، بر جنبه هایی از برنامه 30 ساله RouteAhead شهر استوار است.

محتوای مقاله

او بارهای بی‌شماری سوار کلگری ترانزیت شده است – و اکنون جوئل هاپ تعداد زیادی را به دست آورده است که امیدوار است خدمات را بهبود بخشد.

هاپ پس از 23 سال زندگی در کلگری، تصمیم گرفت “در سیستم حمل و نقل کلگری تجدید نظر کند” و به دنبال تغییراتی در حمل و نقل است که به اعتقاد او اجرای آنها واقع بینانه است.

با وجود مهاجرت اخیر به ونکوور برای یک فرصت شغلی، هاپ، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، گفت: “قلب او هنوز کلگری است.”

تبلیغات 2

محتوای مقاله

هاپ که در هر دو منطقه شمال غربی Scenic Acres و Sunnyside زندگی کرده است، آنها را از نظر کیفیت حمل و نقل “شب و روز” توصیف می کند.

هاپ می‌گوید: «بزرگ‌ترین نقص کلگری این است که چگونه سیستم حمل‌ونقل ما نمی‌تواند به بهترین نحو به مردم کلگری خدمت کند.

او شروع به ایجاد ایده هایی در مورد چگونگی “تعمیر” حمل و نقل بدون نیاز به شکستن بانک کرد.

او عمدتاً حول اتوبوس‌ها متمرکز بود و مسیرهایی را ترسیم کرد که «شبکه‌ای از حمل و نقل خوب در سراسر شهر» را تشکیل می‌دهند.

او گفت: «اگر همه آنها نسبتاً به یک خط شبکه نزدیک هستند، فقط باید به یکی از خطوط شبکه برسید. “لازم نیست چیزی برنامه ریزی کنی، فقط بپری.”

یکی از اهداف این است که هر 10 دقیقه یا کمتر یک اتوبوس در هر مسیر در شبکه داشته باشیم – مطابق با برنامه فعلی شهر – اما هاپ امیدوار است اتوبوس ها 24 ساعت شبانه روز کار کنند.

با استفاده از داده های عمومی شهر، طرح هاپ بر روی برخی از جنبه های طرح RouteAhead شهر استوار است.

مازاد هزینه های خط سبز «آبیاری» است

در 30 ژوئیه، مقامات فاش کردند که فاز اول خط سبز کلگری نزدیک به 6.3 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت – افزایشی نسبت به تعهد بودجه اولیه 5.5 میلیارد دلاری از کلیه سفارشات دولتی مصوب 2021.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

پنج تا از جنوبی ترین ایستگاه ها در بازنگری ها حذف شدند و ساخت ایستگاه خیابان سنتر در مرکز شهر نیز به تعویق افتاد.

به گفته جان مک مول، مدیر ارتباطات در انجمن حمل و نقل کانادا (CUTA)، فشارهای تورمی هزینه خط سبز را افزایش داده است، اما این یک روند در سراسر کانادا است.

او گفت که این افزایش هزینه ها می تواند سایر پروژه های زیربنایی را نیز پوشش دهد.

مک مول گفت: «به دلیل فشارهای تورمی اخیر، مردم باید محدوده پروژه ها را دوباره ارزیابی کنند.

همه سطوح دولت باید با پروژه های خود انعطاف پذیر باشند تا آنها را به جلو ببرند و برای آینده بسازند.»

نقشه LRT خط سبز

با افزایش هزینه های اخیر، CUTA هنوز هم بسیار خوشحال است که پروژه رو به جلو است.

مک مول گفت: “این واقعاً نشان می دهد که هر سه سطح دولت با هم کار می کنند تا پروژه های حمل و نقل را به واقعیت تبدیل کنند … تا زندگی را برای مسافران کلگری بهتر کنند.”

اما به گفته هاپ، “ترانزیت بهتر نباید به قیمتی تمام شود که در حال حاضر برای ما تمام می شود… خط سبز مهم است، هزینه های بیش از حد به نوعی چشمگیر است.”

تبلیغات 4

محتوای مقاله

“تغییرات جزئی که واقعاً تفاوت ایجاد می کند”

در حالی که او مخالف گسترش CTrain یا خط سبز نیست، هاپ گفت که بدون پروژه های واقعاً گران قیمت می توان کارهای زیادی انجام داد.

هاپ می‌گوید: «من می‌خواستم در این طرح بر روی برخی از اصولی تمرکز کنم که می‌توانند ارائه شوند و واقعاً زندگی مردم را بهبود بخشند، بدون اینکه اینقدر گران و منع کننده باشند.

طرح او خواستار بودجه بیشتر برای خدمات حمل و نقل با حداقل 20 درصد افزایش در سرانه خدمات نسبت به سطوح 2019 است.

توسط ویراستاران توصیه شده است

شهر کلگری در حال کار بر روی بیش از 14 میلیون دلار بهبود در امتداد خیابان 52، خانه فعلی مسیر 23 است.

یکی از پنج مسیر برتر حمل و نقل مسافر این سرویس، قصد تبدیل شدن به BRT در آینده است.

هاپ مایل است این نوع بهبودها را به طور گسترده در کلگری اجرا کند.

او می‌گوید مواردی مانند خطوط اتوبوس، سیگنال‌های اولویت ترانزیت و پرش از صف به اتوبوس‌ها امکان می‌دهد سریع‌تر حرکت کنند.

اینها مانند پروژه های بزرگ نیستند. این تغییرات کوچک است که واقعاً تفاوت ایجاد می کند.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

اتوبوس ترانزیت کلگری
مسافران در 13 نوامبر 2019 در ایستگاه 9th Avenue SE Max سوار اتوبوس Calgary Transit می شوند. جیم ولز / فایل پست رسانه

جاناتان لی، رهبر تیم برنامه‌ریزی خدمات در کلگری ترانزیت، گفت مشارکت عمومی – به‌ویژه برای پروژه‌های پیچیده‌تر – به ارائه زمینه و ورودی محلی کمک می‌کند.

لیا گفت: شنیدن از افرادی که هر روز از یک مسیر خاص یا هر روز از چندین مسیر استفاده می کنند یا در جامعه زندگی می کنند و اطلاعات خاصی در مورد این مناطق مختلف در کلگری می دانند بسیار عالی است.

تیم لیا مسئول برنامه‌ریزی مسیرهای اتوبوس و کار با برنامه‌ریزی است تا اطمینان حاصل شود که Calgary Transit ناوگان و اپراتورهایی برای ارائه خدمات دارد.

در مورد افرادی که با داده‌های در دسترس عمومی شهر برای بدست آوردن اعداد و پیشینه بسیار سخت «آزمایش» می‌کنند، لیا در را باز گذاشت.

او گفت: «این یک تمرین عالی برای هر کسی است که عاشق حمل و نقل است، عاشق اعداد و ارقام خرد است… و دوست دارد شاهد بهبود شهر ما باشد.

“تغییرات بزرگ” در طرح شهری RouteAhead

یک برنامه استراتژیک 30 ساله، RouteAhead اساساً چگونگی گسترش و توسعه شبکه حمل و نقل را برای خدمت به انتظارات رو به رشد مردم کلگاری – و جمعیت رو به رشد، تشریح می کند.

لیا گفت: «ما تغییرات بزرگ و برنامه‌های بزرگی را پیشنهاد کرده‌ایم که می‌خواهیم برای شهر انجام دهیم تا تجربه مشتری را بهبود ببخشیم.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

بخشی از این تغییرات یک “شبکه بین شهری” با شبکه حمل و نقل اصلی خواهد بود، بسیار شبیه به دیدگاه هاپ.

لیا گفت: «بنابراین خدمات مکرر و سریع است، و همیشه توسط قطار ارائه نمی‌شود، همیشه در یک مسیر ترانزیت ارائه نمی‌شود – همچنین می‌تواند خود شبکه‌ای از مسیرهای اتوبوس باشد.

به گفته Lea، کلگری ترانزیت حدود 1100 اتوبوس در ناوگان خود دارد که حدود 2500 اپراتور بین اتوبوس، LRT و خدمات قابل دسترسی دارد.

مسیرهای بین شهری در حال حاضر کانون خدمات هستند و مناطق شهر را بدون نیاز به عبور از مرکز به هم متصل می کنند.

لیا شبکه MAX را به عنوان مثال برجسته کرد، با مسیرهایی مانند MAX Orange که بین ایستگاه Saddletowne و Brentwood در شمال حرکت می کند، یا MAX Teal که در جنوب حرکت می کند.

او گفت: «هر یک از این مسیرها دارای پشتیبان‌های سازمانی عمده‌ای مانند دانشگاه کلگری، بیمارستان‌های مختلف، دانشگاه مونت رویال و منطقه صنعتی در جنوب شرقی هستند. آنها ثابت کرده اند که در کمک به مردم کلگاری برای رسیدن به جایی که می خواهند بسیار موفق هستند.”

یک اتوبوس ترانزیت کلگری روی پل BRT
یک اتوبوس ترانزیت کلگری به سمت غرب در پل BRT در کلگری در روز چهارشنبه، 13 نوامبر 2019 نشان داده می شود. جیم ولز / پست رسانه

لیا گفت که در شبکه اصلی حمل و نقل، یکی از اهداف این است که 10 دقیقه یا بهتر برای اتوبوس ها رفت و آمد داشته باشیم، حداقل 18 ساعت در روز، هفت روز در هفته.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

او گفت: «شما خیلی منتظر نمی‌مانید تا اتوبوس بیاید، خیلی هم برای جابه‌جایی منتظر نمی‌مانید». بنابراین خیلی آسان است که سوار اتوبوس شوید تا به جایی که می‌روید بروید و دوباره به خانه برگردید.»

مک مول گفت فرکانس و قابلیت اطمینان “عوامل کلیدی” در افزایش سواری – بیش از هزینه است.

مک مول گفت: «مسافران می‌خواهند مطمئن باشند که این خدمات مکرر و قابل اعتماد را برای برنامه‌ریزی روز خود دارند.

کلگری ترانزیت برخی از نیروی کار خود را در طول همه‌گیری سال 2020 اخراج کرد زیرا تعداد مسافران تا 90 درصد کاهش یافت.

لیا گفت: «ما هنوز در حال بازسازی هستیم، مسافران برگشته‌اند، اما بازیابی خدمات کمی بیشتر طول می‌کشد.

در سپتامبر 2023، سواری کلگری ترانزیت به 92 درصد از سطوح قبل از همه‌گیری در سراسر شبکه رسید، با 100 درصد بهبودی کامل برای CTrain.

سفر در سه ماهه اول سال 2024 به 25.5 میلیون سفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشت.

با فایل هایی از اسکات استراسر و پست مدیا

[email protected]

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید