بررسی مستقل خط سبز برای حفظ اعتماد مورد نیاز است


محتوای مقاله

شهردار کلگری هفته گذشته در رسانه های اجتماعی شرکت کرد تا اولین گام ها را در مورد آنچه که “بررسی شخص ثالث مستقل” از شکاف اصلی قدرت کلگری باشد، اعلام کرد.

یک هیئت مشاوره انتخاب شده و وظیفه انتخاب یک شرکت جستجو و همچنین تعیین رئیس هیئت بررسی مستقل را بر عهده دارد. این دلگرم کننده است که این امر همچنان در حال توسعه است زیرا بررسی کامل این فاجعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

ایده درک بهتر علت چنین حادثه ناگواری – در نتیجه تضمین شفافیت و پاسخگویی در مورد تصمیمات کلیدی و البته جلوگیری از شکست های آینده – رویکردی بسیار اصولی و مفید است. یکی که احتمالاً نباید به شکستگی اصلی فیدر محدود شود.

با توجه به آنچه که اکنون بر سر پروژه مشکل‌ساز Green Line LRT کلگری آمده است، نوعی “بررسی مستقل شخص ثالث” درست به نظر می‌رسد. در این مرحله، مالیات دهندگان شایستگی این را دارند که بدانند هزینه این پروژه چگونه تا این حد افزایش یافته است و چرا دامنه واقعی پروژه به کسری از چشم انداز اصلی کاهش یافته است.

این طور نیست که این پروژه به طور کامل مورد تحقیق قرار نگرفته باشد، اما ظاهرا این تلاش های قبلی شکست خورده است. شورای شهر در اواخر سال 2022 تضمین هایی دریافت کرد که ممیزی ها هیچ نگرانی در مورد پیشرفت پروژه پیدا نکرده است. و هنوز اینجاییم.
بنابراین اکنون فاز 1 خط سبز را داریم که تا همین اواخر 5.5 میلیارد دلار تعیین شده بود و اکنون به 6.3 میلیارد دلار (حداقل) می رسد. ما اکنون یک خط سبز داریم که از محله Beltline می گذرد و تمام جوامع جنوب Linwood/Millikan را پشت سر می گذارد. سفرهای روزانه که انتظار می رفت نزدیک به 60،000 باشد، اکنون کمی بیش از 30،000 است.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

انگشت اشاره و تلاش برای کسب امتیاز سیاسی کم نیست، اما هیچ کس حاضر نیست هیچ سرزنش و مسئولیتی را بپذیرد. آیا این امکان وجود دارد که هیچ کس در این آشفتگی مقصر نباشد؟ این یک پاسخ راحت خواهد بود، اما به سختی می توان آن را در ارزش اسمی در نظر گرفت.

بدیهی است که فشارهای تورمی بر قیمت تمام شده این پروژه تاثیر گذاشته است. ما شاهد بوده ایم که چنین عواملی مقدار قابل توجهی را به هزینه یک مرکز رویداد جدید بین زمان معامله شکست خورده تا توافق فعلی اضافه می کند. مطمئنا پروژه های بزرگ دیگر در شهرهای بزرگ دیگر نیز با همین موضوع روبرو بوده اند.

اگر مشکلات خط سبز واقعاً به این خلاصه می شود، پس هر بررسی باید ساده و سرراست باشد. اما ما حداقل دو سال است که در مورد چنین اثرات خارجی صحبت می کنیم، پس چرا شوک ناگهانی برچسب روی خط سبز؟ چه تصمیمات دیگری ما را به اینجا رساند؟ و چه تضمینی برای تلاش های آینده برای گسترش این خط می توانیم داشته باشیم؟

صرف نظر از اینکه شخص نسبت به خود چشم انداز خط سبز یا وضعیت فعلی چه احساسی دارد، اهالی کلگاری شایسته دانستن تا آنجا که ممکن است در مورد چگونگی رسیدن ما به این نقطه است – به خصوص اگر انتظار این باشد که در نهایت میلیاردها دلار برای ساخت خط سبز هزینه شود. در جوامع متروک شمال و جنوب شرقی.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

اگر این پروژه مترادف با «فیاسکو» یا «چال پول غول‌پیکر» شود، تصور اینکه عموم مردم – و به طور گسترده‌تر نمایندگان منتخب آنها – بخواهند در آینده با آن کار بیشتری داشته باشند، بسیار دشوار است. تمایل به درس گرفتن از این آشفتگی ممکن است تنها راه متوقف کردن این بدبینی فزاینده عمومی باشد.

همچنین، با وجود تصمیم شورا برای ادامه، هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که این نسخه کوچک شده خط سبز زنده بماند. این شکست می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای حمل‌ونقل عمومی در کلگری داشته باشد، به غیر از ایمان افرادی که مسئول تصمیم‌گیری‌های بزرگ هستند.

اگر شورا چاره ای جز ادامه دادن در اینجا نداشت، همینطور باشد. اما ناامیدی از نتیجه کافی نیست – ما به پاسخ هایی نیاز داریم که چگونه به اینجا رسیدیم.

«بعد از ظهر با راب بریکریج» روزهای هفته از ساعت 12:30 تا 3 بعد از ظهر در رادیو QR کلگری [email protected] توییتر پخش می شود: @RobBreakenridge

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید