با افزایش قبوض رانندگان در سالهای اخیر، سیستم بیمه خودرو آلبرتا تحت نظارت شدید قرار گرفته است.
محتوای مقاله
دو شرکت بیمه خودرو بخش خصوصی در یک ماه گذشته اعلام کرده اند که استان را ترک می کنند.
آژانس رتبهبندی اعتباری Morningstar DBRS میگوید آلبرتا باید یک راهحل بلندمدت برای بحران بیمه خودرو خود بیابد یا در خطر محدودیتهای ظرفیت بیشتر باشد.
نخست وزیر دانیل اسمیت موافقت می کند که تغییراتی برای اصلاح سیستم بیمه خودروی استان مورد نیاز است، که باعث شده آلبرتی ها بیش از حد پرداخت کنند و شرکت هایی که به دنبال ترک رز کشور هستند.
تبلیغات 2
محتوای مقاله
نگاه کنید، ما رقابت زیادی داشتهایم و با این حال کمترین قیمتها را نداشتهایم. اسمیت در مصاحبه ای این هفته گفت، بنابراین چیزی در این بازار اشتباه است.
“من نگران کاربر هستم.”
در نشانه دیگری از آشفتگی بازار بیمه خودرو استان – بازاری که رانندگان آلبرتا را با دومین نرخ های بالاتر در کشور روبرو کرده است – شرکت بیمه سونت. ماه گذشته گفت که از اواسط دسامبر ارائه بیمه خودرو در استان را متوقف خواهد کرد.
کسب و کار مستقیم به مصرف کننده آویوا کانادا هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد در ژانویه 2025 کسب و کار خانگی و خودرویی خود را در این استان متوقف کند.
آویوا گفت که هزینههای خسارت آن سالها از حق بیمه بیشتر شده است و هزینههای مربوط به دعاوی را به عنوان بزرگترین عامل افزایش حق بیمه خودرو در آلبرتا ذکر کرد.
با افزایش قبوض رانندگان در سال های اخیر، سیستم بیمه خودرو آلبرتا تحت نظارت شدید قرار گرفته است.
دولت UCP پیش از این افزایش حق بیمه خودرو را در سال جاری به 3.7 درصد محدود کرده است – برای رانندگان خوب – پس از اینکه نرخ خودروهای مسافربری شخصی در سال گذشته مسدود شد.
محتوای مقاله
تبلیغات 3
محتوای مقاله
با این حال، صورتحسابهای برخی رانندگان به دلیل افزایشهای از پیش تصویبشده و سایر عوامل همچنان بیش از نرخ تورم در سال گذشته افزایش یافته است.
طبق گزارش هیئت بیمه اتومبیل آلبرتا، میانگین حق بیمه خودرو در سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافت و به 1669 دلار رسید.
با این حال، اگر بیمهگران خصوصی به فرار خود ادامه دهند و رقابت کاهش یابد، توقف موقت نرخها نمیتواند ادامه یابد.
مارتین هالک، دانشیار مدیریت ریسک و بیمه در دانشکده بازرگانی هاسکاین در دانشگاه کلگری، میگوید: «سرکوب نرخهای بهره، منجمد کردن نرخهای بهره – شما فقط درب قابلمهای در حال جوش را نگه میدارید که در نهایت باید منفجر شود».
“انتخاب آسان نیست زیرا چیزی باید بدهد.”
توسط ویراستاران توصیه شده است
-
آژانس رتبه بندی اعتباری ممکن است تعداد بیشتری از بیمه گذاران خودرو آلبرتا را بدون اصلاحات سیستمی ترک کنند
-
دو شرکت بیمه خودرو برنامههای خود را برای خروج از آلبرتا اعلام کردند
-
شرکت های بیمه خودرو از استان تقاضای کاهش مالیات دارند
استان در حال بررسی تغییرات گسترده است و رایزنی هایی را در اوایل تابستان امسال در مورد اصلاحات بالقوه انجام داده است، در حالی که دو گزارش در مورد بررسی این بخش نیز منتشر کرده است.
تبلیغات 4
محتوای مقاله
نخست وزیر انتظار دارد که این تصمیمات در پاییز منتشر شود.
اسمیت روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره این دو شرکت به خبرنگاران گفت: “چند بازیگر کوچکی وجود دارند که چون ما این را الزامی کردیم که نمی توانند نرخ ها را بیش از نرخ تورم برای رانندگان خوب افزایش دهند، تصمیم گرفتند که نمی توانند در کنار آن بمانند.” ' خارج می شود.
“هدف شماره 1 ما این بود که مطمئن شویم مردم بیمه مقرون به صرفه دارند. این امر مستلزم آن است که شرکت ها از واقعیت های جدید بازار ما قدردانی کنند.”
و واقعیت جدید چیست؟
بر اساس گزارش مورنینگ استار DBRS که این هفته منتشر شد، شرکتهای بیمه در آلبرتا سالها سودآوری ضعیفی را تجربه کردهاند.
بین سالهای 2017 و 2019 تحت دولت NDP، افزایش سالانه حق بیمه خودرو نمیتواند از پنج درصد تجاوز کند.
این سقف توسط دولت کنی در سال 2020 برداشته شد، اما پس از افزایش نرخ و سود، استان در سال گذشته مسدود شد.
در پنج سال گذشته تعداد انگشت شماری از بیمه گذاران این کشور را ترک کرده اند. ما معتقدیم که دیگران ممکن است دنبال کنند.
تبلیغات 5
محتوای مقاله
در این گزارش آمده است که سودآوری شرکت های بیمه به دلیل دخالت دولت آسیب دیده است. حتی با حذف سقف نرخ بهره در سال 2020 – و بازگشت به سوددهی طی دو سال آینده – زیان خالص پذیره نویسی برای پنج سال منتهی به 2022 وجود داشت.
درف در مصاحبه ای خاطرنشان کرد که دو شرکت بیمه ای که استان را ترک می کنند، نهادهای مستقیم به مصرف کننده با سهم نسبتاً کمی از بازار آلبرتا هستند.
او افزود، اما ترک روستا تصمیم دشواری است.
درف روز سه شنبه گفت: “آنها در واقع می گویند، “خب، برای ما ارزشش را ندارد.”
این ایده که ممکن است دیگران نیز در فکر انجام همین کار باشند، باید در ذهن سیاستمداران نیز باشد.» آنها قطعاً نمی خواهند شاهد نوعی مهاجرت دسته جمعی باشند.
فشارهای تورمی، افزایش صورتحسابهای تعمیر خودرو، خسارات ناشی از بلایای طبیعی – مانند تگرگ – و صدمات جانی و هزینههای مربوط به دعاوی توسط کارشناسان بهعنوان دلایل اصلی افزایش هزینههای بیمهگران ذکر شده است.
آرون ساترلند، معاون دفتر بیمه کانادا، گفت که هزینه های سرقت خودرو در دو سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است، در حالی که انتظار می رود هزینه های حقوقی و دعاوی قضایی امسال 9 درصد افزایش یابد.
تبلیغات 6
محتوای مقاله
او گفت: «قبل از کاهش نرخ، 17 بیمهگر خودرو از دست دادن پوشش خود را از دست دادند – و این وضعیت بهبود نیافته است.
بیشتر بحثهای پیرامون اصلاحات آینده احتمالاً بر چگونگی مهار هزینهها و کاهش نرخهای بهره متمرکز است.
یک سوال سخت برای آلبرتا ممکن است در نهایت تعیین کند که آیا استان یک سیستم بدون تقصیر را برای نحوه دریافت مزایا و مراقبت از مدعیان آسیب دیده بدون طرح دعوی قضایی – همانطور که سایر استان ها انجام داده اند – اجرا می کند یا سیستمی را حفظ می کند که به فرد آسیب دیده اجازه می دهد تا برای خسارات پزشکی شکایت کند یا دستمزد از دست رفته
نخستوزیر گفت: «آیا به یک سیستم بدون خطا میروید، مانند آنها در ساسکاچوان، جایی که به جای دسترسی به دادگاه، برنامهای از پرداختها دارید که برای صدمات شخصی انجام میشود؟»
“یا ما دسترسی کامل به سیستم دادگاه را حفظ می کنیم و هزینه آن نرخ بیمه بالاتر است. . . یا هیبریدی وجود دارد؟”
اسمیت گفت که دولت هنوز پاسخی ندارد.
ترجیح او سیستم تخلف را به عنوان استاندارد می بیند، اما مصرف کنندگان می توانند یک برنامه پرداخت بدون تقصیر را انتخاب کنند اگر بخواهند نرخ های بیمه خودرو کمتری داشته باشند.
نخست وزیر افزود: «فکر نمیکنم این کار صددرصد کسی را خوشحال کند».
“ما در تلاش هستیم تا سوزن را نخ کنیم تا بهترین کار را برای مصرف کنندگان انجام دهیم.”
کریس وارکو ستون نویس کلگری هرالد است.
محتوای مقاله