توجه: آیا هیئت کاندو می تواند عضوی را از جلسات حذف کند؟


محتوای مقاله

سوال: من عضو هیئت مدیره جدید منتخب مجموعه ای با بیش از 70 ساختمان آپارتمان هستم. سایر اعضای هیئت مدیره (که مجدداً در جلسه سالانه انتخاب شدند) من را دوست ندارند زیرا من دوست دارم مدیر دارایی و اعضای هیئت مدیره را در مورد مسائل مربوط به مجتمع خود به چالش بکشم. در چند ماه گذشته من به جلسات هیئت مدیره دعوت نشده ام. در واقع من دیگر حتی نمی دانم جلسات هیئت مدیره ما کی و کجا برگزار می شود. من اعلان های ایمیل یا سایر اطلاعات هیئت مدیره را دریافت نمی کنم. آیا این مجاز است کمک!

محتوای مقاله

پاسخ: پاسخ کوتاه به سوال شما “نه” است. به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره، شما حق شرکت کامل در کلیه جلسات، بحث ها و تصمیمات هیئت مدیره را دارید (به استثنای مواردی که تضاد منافع وجود دارد) و حق دارید سوابق و اسناد شرکت کاندومینیوم را برای این منظور بررسی کنید. از انجام وظایف خود در هیئت مدیره قانون کاندومینیوم صراحتاً مقرر می دارد که هر یک از اعضای هیئت مدیره کاندومینیوم در اعمال اختیارات و انجام وظایف یکی از اعضای هیئت مدیره باید صادقانه و با حسن نیت در جهت بهترین منافع انجمن مشترک عمل کند و مراقب، کوشش و مهارت باشد. یک فرد منطقی محتاط در شرایط مشابه ورزش می کند. عضویت در هیئت مدیره مسئولیت بزرگی است. شما به‌عنوان نماینده مالکان دیگر انتخاب می‌شوید تا برای بهترین منافع جمعی همه مالکان، شرکت کاندومینیوم را مدیریت کنید.

من گمان می‌کنم آیین‌نامه‌های مجتمع آپارتمانی شما نیز برخی اختیارات و وظایف هیئت مدیره اضافی و خاص را تعیین می‌کند. لطفا آیین نامه خود را بررسی کنید. اصولاً هر یک از اعضای هیأت مدیره حق رأی در مورد پیشنهادات در هیئت مدیره را دارد و هر یک از اعضای هیأت مدیره دارای منافع مساوی و حق مساوی برای مشارکت در فرآیند تصمیم گیری هیأت مدیره است.

محتوای مقاله

هیئت مدیره متشکل از برخی از اعضایی نیست که دارای اختیارات خاصی برای حذف سایر اعضا از جلسات به تشخیص خود باشند. کلیه اعضای هیأت مدیره حق دارند در تصمیم گیری ها و بحث های جلسات هیأت مدیره مطلع شوند.

نصیحت مفید: تابلوهای کاندومینیوم باید برای همتایان و صاحبان خود شفاف باشند. باید دلایل قانع کننده ای برای حذف یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره از هر بحثی (مانند تضاد منافع مشروع) وجود داشته باشد و این باید در صورتجلسه منعکس شود. یک هیئت مدیره نمی تواند به سادگی یکی از اعضای خود را به یک جلسه «لغو دعوت» کند. هیچ اشکالی ندارد که هر یک از اعضای هیئت مدیره از مدیر دارایی یا سایر اعضای هیئت مدیره در مورد هر موضوعی شفاف سازی کنند.

Roberto Noce، KC شریک Miller Thomson LLP در هر دو دفتر ادمونتون و کلگری است. او از سوالات شما در [email protected] استقبال می کند. پاسخ ها به عنوان نظرات حقوقی در نظر گرفته نشده اند. به خوانندگان هشدار داده می شود که به اطلاعات ارائه شده بدون درخواست مشاوره حقوقی در مورد شرایط منحصر به فرد خود عمل نکنند. Noce را در X در @RobertNoce دنبال کنید.

این مقاله را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید