یک گروه اجتماعی در حال تلاش برای حذف پارکینگ در این بخش شلوغ خیابان بانک است، اما صاحبان مشاغل به طور کلی با این ایده مخالف هستند.
محتوای مقاله
در روزی که بازسازی عمده کوئینز وی باعث ایجاد ترافیک شرق به غرب در اتاوا شد، مارکو میلوسوویچ با شور و اشتیاق برای کاهش ازدحام در یکی از مسیرهای اصلی شمال به جنوب شهر مبارزه کرد.
میلوسوویچ و تعداد انگشت شماری از اعضای سازمان اجتماعی StrongTownsOttawa.ca روز شنبه در تقاطع خیابان بانک و خیابان دوم فروشگاهی راه اندازی کردند و پیشنهاد کردند که حذف پارکینگ در خیابان بهترین گزینه است.
تبلیغات 2
محتوای مقاله
این گروه ادعا می کند که اتاوا به درستی با ساکنان درباره نحوه طراحی مجدد ترافیک در منطقه شلوغ بانک بین کوئینزوی و تی دی پلیس مشورت نکرده است.
یک نظرسنجی در شهر اتاوا از ساکنان درخواست میکند که نظر بدهند، اما میلوسویچ میگوید که انتخابهای ارائهشده بدون بازخورد اولیه عمومی انجام شدهاند.
میلوسوویچ، یک توسعهدهنده نرمافزار، گفت: «هر چهار گزینهشان، که قبل از هر گونه مطالعات عمومی، مشورتها یا هر چیز دیگری تصمیم گرفتند، به دنبال حفظ نوعی پارکینگ در خیابان بودند».
یکی از گزینه ها خطوط اتوبوس (تخصیصی) است، اما فقط در ساعات اوج مصرف و نه حتی در رویدادهای (بزرگ) پارک لنزداون، که به نظر مهم ترین زمان است.
میلوسوویچ ادعا می کند که پارکینگ در این بخش از خیابان بانک “فقط هفت درصد” از تقریباً 2000 کل فضای پرداختی موجود در محدوده کوئینزوی تا پارک لنزدان، از جمله پارکینگ زیرزمینی در TD Place را تشکیل می دهد، اما در نهایت مسئول یک خزیدن آهسته ترافیک در این منطقه
او گفت: «خیابان باریک است» و صدایش را بلند کرد تا صدای اتوبوس پشت سرش شنیده شود. “شما جایی ندارید که همه چیز را در آنجا جا دهید. اگر در خیابان بانک قدم بزنید، می بینید که پیاده روها چقدر باریک هستند. همه در حال تقلا برای رفت و آمد هستند.”
تبلیغات 3
محتوای مقاله
او گفت که گزینههای احتمالی این است که خطوط اتوبوس و/یا دوچرخه دائمی در جایی که پارکینگ وجود دارد، یا تعریض پیادهروها باشد.
میلوسوویچ گفت که چنین حرکتی باعث افزایش ترافیک دوچرخه و عابران پیاده به سمت گلیب می شود و به مطالعات انجام شده از مونترال و نیویورک اشاره کرد که نشان می دهد با حذف پارکینگ، تجارت در معابر اصلی بهبود یافته است.
اگرچه بسیاری از کسب و کارها در این منطقه روز شنبه یک “بدون اظهار نظر” دیپلماتیک ارائه کردند – شکاف گسترده بین علاقه مندان به دوچرخه سواری و جمعیت موتور سواری اغلب باعث ایجاد بحث های داغ می شود – یان بوید، مالک Compact Music قاطعانه طرفدار حفظ وضعیت موجود بود.
بوید در پاسخ به سوالی درباره حذف پارکینگ گفت: قطعا نه. «اگر پارکینگ نباشد، کسب و کار بیشتری را تشویق میکنید که به مراکز خرید بروند. آنها به وال مارت می روند که در آن پارکینگ رایگان وجود دارد.
در مورد استدلال StrongTownsOttawa.ca مبنی بر اینکه اگر پارکینگ حذف شود، ترافیک اضافی برای عابران پیاده یا دوچرخه سواران ایجاد می شود، بوید گفت: “بیهوده”.
ممکن است به برخی از کافهها کمک کند، اما نمیتوانید 60 کافه در گلب داشته باشید. بوید گفت: ازدحام مشکلی ندارد. «مردم از سراسر شهر به یک فروشگاه تخصصی می آیند. آنها اینجا دوچرخه سواری نمی کنند و وسایلشان را با دوچرخه به خانه می برند.»
تبلیغات 4
محتوای مقاله
هدر اسکات، صاحب فروشگاه هدیه پنهلوپه جونز و شرکت در گوشه خیابان بانک و سوم، میگوید که ترافیک خودرو برای کسبوکار کوچک او ضروری است.
اسکات گفت: «در هفته گذشته، من افرادی از کاناتا، افرادی از مونترال، افرادی از تورنتو که بچههایشان در کارلتون (دانشگاه) بودند، با ماشینها آمدند. «فکر نمیکنم اگر نتوانند اینجا پارک کنند، اینجا توقف کنند. بنابراین برای من این یک مشکل بزرگ خواهد بود.
او همچنین استدلال کرد که پارک سرریز در خیابانهای همسایه برای ساکنان گلب مشکلساز خواهد بود و با این پیشنهاد مخالفت کرد که ترافیک بیشتر پیاده و دوچرخهسواری حس اجتماعی منطقه را بهبود میبخشد.
اسکات گفت: ما شهر کوچکی نیستیم، ما پایتخت کانادا هستیم. “آنها می توانند این استدلال را همین الان آزمایش کنند. آیا میخواهم شبیه یک فیلم Hallmark باشد؟ بله، اما ما اینطور نیستیم. ما یک شهر مقصد هستیم و مردم این جامعه عالی هستند.»
جنی آلیمن، که در خیابان سوم زندگی میکند، شیفته صحبتهای StrongTownsOttawa.ca شد و گفت که ای کاش شهر راهحلهای خلاقانهتری برای تغییر ظاهر و احساس بانک استریت داشت.
علیمان گفت: «میخواهم اینجا خرید کنم. “من بیش از 30 سال است که اینجا زندگی می کنم. من عاشق حمایت از مغازه های محلی هستم. پیاده روی را دوست دارم، دوچرخه سواری می کردم. به یاد دارم آن روزها به سختی میتوانستید در آن خیابان قدم بزنید، آنقدر شلوغ بود و مغازههای تخصصی (بیشتر) وجود داشت و این یک تجربه بینظیر بود.”
علیمان میداند که بقای کسبوکارهای کوچک چقدر دشوار است، اما او دوست دارد که این منطقه برای کسانی که رانندگی نمیکنند خوشآمدتر باشد.
او گفت: «اگر مکان زیباتری برای پیادهروی بود، میتوانست تجارت بیشتری را به همراه داشته باشد. “درختان بیشتر، پیاده روهای گسترده تر.”
X: Citizenwarren
محتوای مقاله