ساخت یک خط سبز و کلگری که برای کلگاری ها کار می کند


محتوای مقاله

کلگری یک شهر جهانی است که به سرعت در حال رشد و تکامل است و رونق آینده ما به سرمایه گذاری زیرساخت های حیاتی بستگی دارد که این شهر را برای مردم کلگری فعلی و آینده کار می کند.

متأسفانه، ما شاهد چالش های زیرساختی فیزیکی با قطع آب اصلی و اثرات منفی مرتبط با آن در سراسر شهر هستیم. این واقعیت را تقویت کرد که شهرها به سرمایه گذاری مستمر سرمایه نیاز دارند – حتی بیشتر به عنوان سریع ترین شهر در حال رشد در کشور.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

برای اطمینان از اینکه کلگری نیازهای نسل فعلی و آینده را برآورده می‌کند، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بلندمدت که مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را به همراه دارد، مورد نیاز است. این سرمایه گذاری ها را باید از دریچه چرخه غیرانتخاباتی دید.

خط سبز LRT یکی از آن سرمایه گذاری های مهم است. علاوه بر ارائه حمل و نقل عمومی طولانی مدت، به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه اقتصادی، از جمله سرمایه گذاری قابل توجه در مسکن جدید که کلگری به شدت به آن نیاز دارد، عمل می کند. جدیدترین توسعه مسکونی رمینگتون در کواری پارک به فرصتی اشاره دارد که با حمل و نقل عمومی قابل دسترس باز شده است.

LRT شبکه ترانزیت کلگری را گسترش خواهد داد، جنوب شرقی را به مرکز شهر متصل می کند و به پارک Stampede، مرکز جدید BMO Convention و Scotia Place خدمات می دهد. این پروژه به اندازه کافی منتقدان خود را دارد – اما با توجه به تورم، نرخ بهره، زنجیره تامین و سایر عواملی که برای بالا بردن هزینه‌های تمام پروژه‌های زیرساختی بزرگ در کانادا دسیسه کرده‌اند، باید انتظار داشت.

بیش از 90 درصد از مردم کلگاری از خط سبز حمایت می کنند – بنابراین در حالی که نگرانی های مربوط به هزینه معتبر است، مخالفان موردی هستند که چرخ جیرجیر گریس را دریافت می کند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

فاز اول خط سبز در حال حاضر بزرگترین سرمایه گذاری زیرساختی در تاریخ کلگری است. این پروژه به خودی خود باعث ایجاد اشتغال و منافع اقتصادی قابل توجهی می شود، اما بهره وری اقتصاد ما در نهایت نتیجه آن را خواهد داشت. افراد قادر به حرکت با اصطکاک کمتر به این معنی است که کسب و کارها دسترسی بیشتری به نیروی کار و مشتریان دارند – بدون افزایش قیمت املاک و مستغلات. مسافران می توانند به جای گیرکردن در ترافیک، از زمان سفر خود برای بهره وری استفاده کنند – و اگر درست متوجه شویم، زمان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی باید کوتاه تر از ماشین باشد. ناگفته نماند کاهش تصادفات ترافیکی، انتشار کمتر و فرسودگی کمتر در جاده های ما. هر سه حکومت – هر کدام با اولویت‌های رقیب خود – تشخیص داده‌اند که این چیزی است که ما به سادگی نمی‌توانیم انجامش دهیم.

هنگامی که کلگری به طور مداوم به عنوان یکی از قابل زندگی ترین شهرهای جهان رتبه بندی می شود، زمانی که مشاغل محلی شکوفا می شوند و شرکت های فناوری جهانی در اینجا فعالیت می کنند، و هنگامی که مردم از سراسر کانادا و جهان آن را به عنوان یک مکان فرصت می بینند، یکی از دلایلی است که آنها این انتخاب به این دلیل است که کلگری شهری است که کار می کند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

و باید برای همه کالگاری ها کار کند.

جمعیت مترو کلگری 96000 نفر افزایش یافت که نرخ رشد قابل توجه شش درصد است و انتظار می‌رود امسال نیز تقریباً با همین نرخ رشد کند. ما یک موتور اقتصادی برای کشور و مغناطیسی برای استعدادها از سراسر جهان هستیم. اما جوانانی که برای پیشبرد اقتصادمان باید جذب کنیم، به طور فزاینده ای خواستار این هستند که شهرشان یک سیستم حمل و نقل مدرن داشته باشد. برخلاف والدینشان، آنها نمی خواهند به ماشین وابسته باشند – و در یک بحران مقرون به صرفه، این تمایل تقویت می شود.

کلگری مکانی است که به فرصت های برابر افتخار می کند – و توانایی حرکت آزادانه و مقرون به صرفه دسترسی به فرصت های بیشتری برای کار، تحصیل، شبکه های اجتماعی و فعالیت های اجتماعی را فراهم می کند. با توجه به مهاجرت دو سوم کلگری های جدید از خارج از کشور (تعداد بسیار کمی از وسایل نقلیه شخصی)، بسیار مهم است که مردم احساس کنند – بدون توجه به پیشینه، سطح درآمد یا موقعیت مکانی – حتی با ادامه رشد کلگری.

شهر ما همچنین برای بازگرداندن مردم به مرکز شهر، از جشنواره ها و فعال سازی ها گرفته تا توسعه مسکن و پروژه های زیربنایی، خستگی ناپذیر تلاش می کند. اما این تلاش‌ها بدون اینکه مردم بتوانند به طور یکپارچه به مرکز شهر بیایند و فقط به جوامع درون شهری و از قبل به خوبی به هم متصل شده باشند، تضعیف می‌شوند.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

این واقعیت که کلگری ترانزیت از زمان شیوع بیماری همه گیر رکورد سواری را به خود اختصاص داده است، بیانگر تقاضای مداوم برای حمل و نقل سریع و کارآمد برای اهالی کلگری است.

با توجه به اینکه ساخت و سازهای اصلی قرار است اواخر امسال آغاز شود، به معنای واقعی کلمه چند دهه پس از پیشنهاد اولیه خود، خط سبز آخرین گزارش خود را در روز سه شنبه به شورای شهر ارائه می کند. می دانیم که هزینه ها افزایش یافته است. بودجه 4.9 میلیارد دلاری در سال 2015 ریشه داشت، زمانی که هیچ کس انتظار نداشت که تورم به بالای هشت درصد برسد، و نه برای مدت طولانی چنین سطوح بالایی را حفظ کند. ما نمی‌توانستیم اختلال گسترده در زنجیره‌های تامین را که به دلیل بیماری همه‌گیر تشدید می‌شود، یا افزایش هزینه نیروی کار که سال‌ها کسب‌وکارها را در همه بخش‌ها گرفتار کرده است، پیش‌بینی کنیم.

در حالی که هیچ‌کس نمی‌خواهد بیشتر از آنچه در نظر گرفته شده بود خرج کند و کمتر از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود به دست آورد، اما دلیل تجاری این پروژه هنوز روشن است.

و برای اطمینان از اینکه این پروژه از تخصص بخش ملی و خصوصی استفاده می کند – و سیاسی نمی شود – شورای شهر در سال 2021 هیئت مدیره ای را تشکیل داد که مسئول خط سبز است که متشکل از رهبران تجاری از سراسر کشور با تجربه است. در اجرای پروژه های زیربنایی پیچیده هیئت مدیره دارای نظم بلندی است، اطمینان حاصل می کند که خط سبز ارزش ارائه می دهد، انگیزه های تجاری اصلی حمل و نقل مسافر و توسعه اموال را برآورده می کند، با ساخت شهر و استراتژی های حمل و نقل منطقه ای همسو می شود، و تضمین می کند که این شهر برای همه مردم کلگری کار می کند.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

با شهر در حال رشد ما، خط سبز اجتناب ناپذیر است – و اگر آن را به تأخیر بیندازیم ارزان تر نخواهد شد. تأخیر همچنین یک اثر دومینوی افزایش هزینه‌ها برای پروژه‌هایی که به خط سبز وابسته هستند، مانند اتصال به فرودگاه بین‌المللی YYC کلگری و شبکه‌های منطقه‌ای در طرح اصلی راه‌آهن مسافری دولت آلبرتا، ایجاد می‌کند. هر چه این پروژه ها بیشتر در حاشیه باشند، هزینه بیشتری خواهند داشت.

شهرهای بزرگ حمل و نقل خوبی دارند. با توجه به تقاضای بی سابقه خودرو، حمایت عمومی قوی از سرمایه گذاری ترانزیت، و نیاز به زیرساخت برای همگام شدن با جمعیت رو به رشد ما، این پروژه شهرسازی که مدت هاست عقب افتاده باید به جلو برود. ما باید به خط سبز چراغ سبز نشان دهیم.

دبورا یدلین، مدیرعامل و رئیس اتاق بازرگانی کلگری است.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید