فاز اول خط سبز کوچکتر خواهد بود و 6.3 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت


خط سبز با فشارهای تورمی مواجه شده است، و شورا را به تصویب افزایش بودجه و کاهش دامنه پیشرفت ساخت و ساز در اواخر سال جاری رساند.

محتوای مقاله

شورای شهر روز سه شنبه پس از ساعت ها بحث محرمانه و رای گیری های متعدد در مورد آینده پروژه چند میلیارد دلاری CTrain تایید کرد که فاز اول خط سبز اکنون فقط از Lynnwood/Millican تا Eau Claire اجرا خواهد شد و نزدیک به 6.3 میلیارد دلار هزینه دارد.

اگرچه این پروژه در سال 2021 با تعهد بودجه 5.5 میلیارد دلاری از سه دستور دولتی تصویب شد، خط سبز از آن زمان با فشارهای تورمی مواجه شده است، که منجر به ماه ها گمانه زنی مبنی بر اینکه برای پیشبرد ساخت و ساز نیاز به افزایش بودجه یا فضای کمی دارد. اواخر امسال

تبلیغات 2

محتوای مقاله

در نهایت هیئت هر دو را تایید کرد.

چشم انداز اولیه این بود که فاز اول خط سبز شامل 13 ایستگاه و 11 مایل مسیر باشد که از ایستگاه Shepherd در خیابان 130 SE تا Eau Claire در انتهای شمالی مرکز شهر امتداد دارد.

اواخر بعد از ظهر سه شنبه، شورا با 10-5 رای به ادامه مسیر جدیدی داد که در عوض، فاز اول قطار از Eau Claire به Lynnwood/Millican با ایستگاه نگهداری و ذخیره سازی در هایفیلد حرکت می کند.

محدوده تجدید نظر شده پنج جنوبی ترین ایستگاه، از جمله Ogden، South Hill، Quarry Park، Douglas Glen و Shepard را در بر می گیرد. گسترش خط به این ایستگاه‌ها پس از تأمین بودجه اضافی باید انجام شود.

اعضای شورایی که به ترتیب اصلاح شده رای منفی دادند، ارل بودند. دن مک لین، جنیفر واینز، شان چو، سونیا شارپ و آندره شابات.

مک لین گفت: نگرانی اصلی من حفر تونل در مرکز شهر است. ناشناخته است و ممکن است هزینه ها افزایش یابد.

شورا همچنین به تأخیر ساخت ایستگاه خیابان مرکز و انتقال ایستگاه خیابان چهارم خط کمربندی از زیرزمینی به سطح خیابان برای ادغام بهتر با طرح‌های ریلی منطقه‌ای استان رأی داد.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

“ما باید از یک جایی شروع کنیم”

بعداً در شب، ارائه‌ای در مورد ریسک‌های مالی پروژه توسط کارلا ماله، مدیر مالی پروژه نشان داد که بودجه تجدیدنظر شده برای فاز اول بازنگری شده خط سبز به 6.248 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گفته مال، کسری 705 میلیون دلاری طی یک دوره شش ساله که از سال 2025 شروع می شود، از طریق کاهش های مختلف، کارایی، درآمد یا منابع دیگر جبران خواهد شد.

آنها شامل افزایش سالانه 8 میلیون دلار اضافی به برنامه خط سبز و همچنین انتقال 208 میلیون دلار از ذخیره سرمایه آینده شهر و انتقال 4 میلیون دلار در سال از سال 2024 تا 2031 از بودجه عملیاتی حمل و نقل عمومی به صندوق “خط سبز”.

اعضای شورا در جلسه علنی خود گفتند که ناامیدکننده است که ما نتوانستیم فاز اول قطار را طبق برنامه ریزی اولیه و با هزینه قبلی به طور کامل بسازیم، اما “ما باید از جایی شروع کنیم”.

بخش 7 کان گفت: «این تازه شروع است. تری ونگ. “با پایین آمدن (از میلیکان گذشته) ما فقط با واقعیت هزینه ها و تورم محدود شده ایم.”

اما باید از جایی شروع کنیم.»

تبلیغات 4

محتوای مقاله

توسط ویراستاران توصیه شده است

از جنبه منفی، شارپ گفت که نگران است اهالی کلگاری با آنچه شورا در روز سه شنبه تصویب کرد احساس “فریب خوردگی” کنند و به مردم هشدار داد که نحوه مدیریت این گروه با بودجه عمومی را زیر سوال خواهند برد.

او گفت: «ما برای خیلی کمتر پول بیشتری می پردازیم و پس انداز خود را تخلیه می کنیم و پس انداز های آینده را حذف می کنیم.

“این پروژه پروژه های آینده را در معرض خطر قرار می دهد. شما در مورد کتابخانه ها، ایستگاه های آتش نشانی صحبت می کنید. CFO Male گفت که آنها به دنبال کارایی هستند. . . معنی واقعی آن چیست؟”

نامه‌های وزرا به گوندک الزامات بودجه را مشخص می‌کند

تغییراتی که در روز سه‌شنبه شورای تصویب شد، می‌تواند پیامدهایی بر سطوح بودجه برای سایر تدارکات دولتی داشته باشد.

در بسته دستور کار جلسه روز سه شنبه شورای شهر نامه هایی از سوی وزرای دولت استانی و فدرال وجود داشت که طی هفته گذشته به شهردار جیوتی گوندک ارسال شد.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

در نامه 29 جولای وزیر حمل و نقل و راهروهای اقتصادی استان، دوین دریشن، آمده است که بخشی از بودجه خط سبز – 1.53 میلیارد دلار – تا زمانی که فاز 1 پروژه هنوز در حال انجام است، کاهش نخواهد یافت به خطوط آبی و قرمز موجود و ادغام با برنامه های خود استان برای شبکه ریلی منطقه ای آینده.

در نامه دریشن تاکید شده است که شرط مشارکت استان این است که خط سبز به یک “ایستگاه مرکزی بزرگ” به مرکز رویداد آینده اسکوشیا پلیس متصل شود.

وزیر استان قبلاً گفته بود که این استان بودجه اضافی برای این پروژه اختصاص نخواهد داد.

دوین دریشن
وزیر حمل و نقل و راهروهای اقتصادی دوین دریشن به سوالات رسانه ها با نخست وزیر دانیل اسمیت طی یک کنفرانس مطبوعاتی که طرح اصلی راه آهن مسافربری آلبرتا را در پارک هریتیج در کلگری در 29 آوریل 2024 اعلام کرد، پاسخ می دهد. عکس برنت کالور /پست رسانه

در نامه‌ای از وزیر مسکن، زیرساخت‌ها و جوامع فدرال شان فریزر به تاریخ 26 ژوئیه آمده است که «کاهش محدوده» خط سبز به این معنی است که شهر باید پرونده تجاری جدید خود را تا اوت به هیئت مالی دولت فدرال ارائه کند. 15.

مانند استان، اتاوا قبلاً 1.53 میلیارد دلار برای کمک به تأمین مالی پروژه متعهد شده بود که بخشی از آن از طریق برنامه سرمایه گذاری زیرساخت کانادا (ICIP) تأمین شده بود.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

فریزر نوشت: “من از ادامه پیشرفت خط سبز حمایت می کنم زیرا اهمیت آن را برای کالگاری ها درک می کنیم و متعهد هستم که این کار را با همکاری خط سبز، شهر و استان انجام دهم.”

“از دیدگاه دولت فدرال، بررسی مجدد و تعهد مجدد کل مقدار بودجه پروژه به جزئیات کامل پروژه نیاز دارد تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که پروژه حذف‌شده به اهداف ICIP ادامه می‌دهد.”

گروه های مدافع مخالف یا موافق خط سبز هستند

در همین حال، اعضای کمیته Rethink the Green Line روز سه شنبه در تالار شهر حضور داشتند تا در مورد این پروژه صحبت کنند.

استیو آلن، یکی از اعضای آن کمیسیون، به خبرنگاران گفت که گروه حمایت از دولت استانی می خواهد تا تحقیقاتی را در مورد این پروژه انجام دهد.

Rethink the Green Line با پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه هزینه واقعی پروژه، همانطور که قبلاً پیش‌بینی شده بود، نزدیک‌تر به ۸ میلیارد دلار خواهد بود، پر سر و صدا بود.

ما 3 میلیارد دلار از کمک های استانی و فدرال دریافت کردیم، بنابراین تمام این پول اضافی… . . آلن گفت که بر پشت مالیات دهندگان کلگری است.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

خط سبز LRT
در روز سه‌شنبه، 30 جولای 2024، تابلوی شهر کلگری در خارج از بازار ادو کلر که اخیراً بسته شده، مشاهده می‌شود که توسعه پیشنهادی خط سبز CTrain و سایر کاربردها را شرح می‌دهد. برنت کالور/پست رسانه

به گفته آلن، یکی از دلایل اصلی که خط سبز اولیه به چنین بودجه بسیار بالاتری نیاز داشت، تمایل شهر برای ساخت تونل زیرزمینی برای ساخت بخشی از خط زیر مرکز شهر بود.

آلن استدلال کرد که این راه حلی است که مشکلات مهندسی زیادی ایجاد می کند و هزینه های ساخت و ساز را به طور چشمگیری افزایش می دهد و “آینده مالی” شهر را به خطر می اندازد.

بری لستر، رئیس سابق مشاور Stantec، یکی دیگر از اعضای گروه Rethink the Green Line، موافقت کرد که تونل زنی در زیر مرکز غیرممکن است، عمدتاً به دلیل نزدیکی رودخانه های Bow و Elbow، به این معنی که مقدار قابل توجهی آب در زیر سطح وجود دارد. .

وی گفت: هزینه های اضافی زیادی به همراه خواهد داشت.

“خیلی خطرناک است. آیا می خواهید فردی باشید که ماشین حفاری تونل را در طول فرآیند ساخت و ساز رانندگی می کند؟ من اینطور فکر نمی کنم. به محض اینکه حفر تونل را شروع کنند، وسایل اضافی زیادی وجود خواهد داشت. هیچکس اون پایین نبود این تونل از قلمروی ناشناخته عبور می کند.

[email protected]

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید