تعداد نامحدود وسایل نقلیه به معنای ازدحام، افزایش آلاینده ها و رانندگان با درآمد ضعیف است.
محتوای مقاله
در 13 می، یک قاضی دادگاه عالی انتاریو اعلام کرد که اوبر یک “شرکت تاکسی سرکش” است و شهر اتاوا در عدم رسیدگی به آن “سهل انگاری” کرده است. اکنون، رهبران شهرداری در سرتاسر کانادا با واقعیتی دردناک روبرو هستند: رضایت مصرفکنندگان فوری که شرکتهای اشتراکگذاری سواری نشان میدهند، هرگز مفهومی پایدار در حملونقل زمینی نبوده است.
تبلیغات 2
محتوای مقاله
این امر هم از نظر زیستمحیطی ناپایدار است، هم به دلیل تعداد وسایل نقلیه غیرضروری که در جادهها قرار میدهد و هم از نظر مالی، زیرا تعداد نامحدودی از رانندگان برای کسب و کار محدودی رقابت میکنند.
قیمتگذاری سودآور اوبر – نتیجه یارانههای موقتی که برای کمک به کسب سهم بازار و ایجاد عادتهای جدید کاربران طراحی شده است – دقیقاً با هدف رقابت سیستمهای حملونقل عمومی است. کاربران این ایده را دوست دارند که بتوانند روی یک برنامه ضربه بزنند تا بدون زحمت و فورا به آنچه می خواهند دست پیدا کنند. متأسفانه، مسئولان این تصور را ایجاد کرده اند که حذف زمان انتظار حمل و نقل هم امکان پذیر و هم مقرون به صرفه است. سیاستگذاران هنوز تأثیر بلندمدت این موضوع را در نظر نگرفتهاند، اگرچه اتاوا و تورنتو اکنون با آن دست و پنجه نرم میکنند.
به عنوان موازی، منطقی نیست که شخصی یک قهوه آماده سفارش دهد و آن را در عرض چند دقیقه دریافت کند. اگر 10 نفر در یک ساختمان قهوه یکسان را در چند دقیقه از یکدیگر سفارش دهند، می توانید تماشا کنید که 10 راننده جداگانه در 10 ماشین جداگانه هر کدام با یک آیتم وارد می شوند. این امر به این دلیل امکان پذیر شد که مقامات تعداد زیادی از رانندگان را تشویق کردند که بدون کسب درآمد، بنشینند و منتظر بمانند.
تبلیغات 3
محتوای مقاله
این از نظر مالی یا زیستمحیطی پایدار نیست، و هنگامی که به طور خاص به ترانزیت میرسد، انتظار مشترک «رضایت آنی» باید توسط مسئولان، محیطبانان، برنامهریزان ترافیک و کاربران مسئول پیش از آنکه ریشهدارتر شود، ناامید شود.
در 40 سال تجربه حمل و نقل زمینی من، اگر تاکسی در 8 یا 10 دقیقه برسد، همه خوشحال بودند.
در کانادا، استاندارد انجمن ملی حفاظت از آتش نشان می دهد که وسیله نقلیه در عرض شش دقیقه و 24 ثانیه می رسد. زمان پاسخ اورژانس در تورنتو بسته به عوامل متعددی از شش دقیقه تا 25 دقیقه متغیر است. منطقی است که تاکسی 8 تا 10 دقیقه طول بکشد. آتشی وجود ندارد. هیچکس نمیمیره
با این حال، از سال 2014، بازار مملو از هزاران راننده اشتراکگذاری شده است. آنها در خیابانهای شلوغ پرسه میزنند یا از نظر استراتژیک در نزدیکی بیکار هستند، به طوری که میتوان یک وسیله نقلیه را تقریباً فوراً به مرکز شهر فراخوانی کرد.
شهرداری ها به طور کلی دریافته اند که با تعداد معقول وسایل نقلیه اجاره ای در جاده ها، سواری نسبتا راحت است. شرایط استثنایی مانند شب سال نو، طوفان برف یا اعتصابات حمل و نقل برای مقابله با آن وجود دارد. اما ارائه دهندگان خدمات، مصرف کنندگان و دولت با هم کار کرده اند تا تعادل عادلانه ای در طول دهه ها پیدا کنند. تنظیم منظم مورد نیاز است: این کاری است که ما انجام می دهیم.
تبلیغات 4
محتوای مقاله
با این حال، دولت های محلی به تعداد نامحدودی از وسایل نقلیه در جاده ها، 365 روز در سال، اجازه داده اند تا مشتریان را از منتظر ماندن چند دقیقه اضافی برای سواری خود جلوگیری کنند.
دولت نمی تواند قوانین تغییرناپذیر عرضه و تقاضا را تغییر دهد. دولت می تواند قوانین و مقرراتی را ایجاد کند که با قوانین عرضه و تقاضا به نفع مصرف کنندگان و صنعت عمل کند (مثلا محدودیت شماره گذاری خودرو).
مقامات باید شجاعت داشته باشند که این باور غیرواقعی را که داشتن تعداد نامحدود خودروهای اجاره ای یک چیز مثبت است، رد کنند. تعداد نامحدود وسایل نقلیه به معنای ازدحام، افزایش آلاینده ها و رانندگان با درآمد ضعیف است.
بله، شکایت خواهد شد. بله، نامهها و ایمیلهایی به سیاستمداران ارسال میشود که بسیاری از آنها توسط شرکتهای اشتراکگذاری سواری تولید میشوند، که کاربران را وادار میکنند تا قراردادی با شرایط خدمات امضا کنند که به شرکت اجازه میدهد از طرف آنها شکایت کند.
اما افرادی که بهترین تصمیمات را برای همه می گیرند باید قوی بمانند و سیاست های خوبی را ایجاد کنند که برای همه مفید باشد.
در دموکراسی کانادا، ما به این نتیجه رسیدهایم که برای اطمینان از خدمات عادلانه و معقول و حفظ ایمنی مصرفکنندگان، قوانین و مقرراتی در مورد چیزهایی مانند رستورانها، استخرهای شنا و حملونقل زمینی وجود داشته باشد.
یک بازار آزاد نامحدود ممکن است مصرف کنندگان منتخب را خوشحال کند، اما به محیط زیست آسیب می رساند. آسیب به سیستم های حمل و نقل شهری؛ و رانندگان را مجبور می کند با دستمزدهای بدی کار کنند.
مطمئناً می توانیم بهتر عمل کنیم.
مارک آندره وی رئیس انجمن تاکسیرانی کانادا است.
توسط ویراستاران توصیه شده است
-
دنلی: زمان آن رسیده است که اتاوا صنعت تاکسیرانی خود را برای رقابت با اوبر در زمینه بازی برابر مقررات زدایی کند.
-
آدام: شکست تاکسی اتاوا میلیون ها هزینه برای مالیات دهندگان خواهد داشت – اما قاضی کاملاً درست می گفت
محتوای مقاله