شورای شهر کلگری با 14 میلیون دلار اضافی برای گذرنامه حمل و نقل کم درآمد مخالف است


شمردن. کورتنی والکات هشدار داد که شهر ممکن است مجبور باشد گزینه‌های دیگری را برای جلوگیری از دور کردن مردم در نظر بگیرد، مانند افزایش هزینه‌های حمل و نقل برای دارندگان مجوز بدون یارانه یا قطع برنامه یا خدمات دیگر.

محتوای مقاله

ماه ها پس از انتقاد از استان به دلیل تعلیق موقت حمایت مالی از این برنامه، شورای شهر کلگری پیشنهاد سه شنبه شب را برای افزایش بودجه برای گذرنامه ترانزیت افراد کم درآمد رد کرد.

شورا با 7-7 رأی به پیشنهادی برای هدایت دولت برای پیشنهاد سرمایه گذاری عملیاتی جدید 14 میلیون دلاری برای مجوز یارانه ای داد تا در مذاکرات بودجه سالانه در نوامبر گنجانده شود.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

در نتیجه رای تساوی، این طرح شکست خورد.

تعداد بخش 8 کورتنی والکات این موضوع را مطرح کرد و گفت که برای کمک به تداوم این برنامه به بودجه بیشتری نیاز است، که به ده‌ها هزار نفر از ساکنان کم‌درآمد کلگاری نرخ تخفیفی در گذرنامه حمل و نقل ماهانه خود می‌دهد.

این شهر فقط کمتر از 32 میلیون دلار در سال برای یارانه دادن به این پاس هزینه می کند، که در مقیاس کشویی بر اساس سه “باند” درآمد عمل می کند. سوارکارانی که کمترین درآمد را دارند فقط 5.80 دلار برای گذرنامه حمل و نقل ماهانه پرداخت می کنند، در حالی که کسانی که در براکت بعدی هستند 40.25 دلار و کسانی که در براکت بعدی هستند 57.50 دلار در ماه می پردازند.

در مقایسه، گذرنامه حمل و نقل ماهانه معمولی کلگری 115 دلار هزینه دارد.

کورتنی والکات، عضو شورای شهر کلگری
شهرستان کالگری بخش 8 کورتنی والکات. برنت کالور/پست رسانه

والکات استدلال کرد که افزایش پایگاه کاربر برنامه نیاز به بودجه اضافی دارد.

او هشدار داد که بدون آن، شهر ممکن است مجبور باشد گزینه‌های دیگری را برای جلوگیری از دور کردن مردم، مانند افزایش هزینه‌های حمل و نقل برای دارندگان گذرنامه بدون یارانه یا قطع برنامه یا خدمات دیگر، در نظر بگیرد.

والکات گفت: “این 14 میلیون دلار فقط برای پوشش رشد برنامه است.” «این رشد چیز خوبی نیست. این افزایش افرادی است که درآمد پایینی دارند و در حمل و نقل ما نیاز به حمایت دارند.»

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

والکات، ایوان اسپنسر، کورتنی پنر، شهردار جیوتی گوندک، ریچارد پوتمنز، جیان کارلو کارا و یاسمین میان اعضای شورایی که رای مثبت دادند. راج ضالیوال تنها عضو شورا غایب بود.

تعداد بخش 10 آندره شابات، که به همراه اعضای شورا، شان چو، پیتر دمنگ، دن مک لین، جنیفر واینز، سونیا شارپ، تری ونگ به مخالفت رأی دادند، گفت که معتقد است برنامه های یارانه کم درآمد در حیطه اختیارات دولت آلبرتا است.

او گفت: “بنابراین من فکر می کنم خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما باید انتظار داشته باشیم که مالیات دهندگان کلگری زمانی که مالیات های استانی زیادی را پرداخت می کنند و در نهایت باید نهادی باشد که برای این حمایت درآمدی پرداخت می کند.”

اگرچه این استان یک برنامه شهری است، اما این استان کمک هزینه سالانه 4.5 میلیون دلاری را برای حمایت از پاس ترانزیت یارانه ای کلگری ارائه می دهد و از سال 2017 این کار را انجام داده است.

شورا همچنین سه شنبه با 13-1 رای داد تا با دولت استانی از افزایش مبلغ کمک های مالی برنامه همراه با موافقت نامه بودجه بلندمدت حمایت کند.

آندره شابات
آندره چابات شهرستان کالگری بخش 10 در تالار شهر در روز سه شنبه 30 ژانویه 2024 با رسانه ها صحبت می کند. برنت کالور/پست رسانه

رأی گیری این هفته پس از آن صورت می گیرد که شهردار جیوتی گوندک در 30 آوریل اعلام کرد که استان بودجه سالانه خود را برای برنامه کارت ترانزیت کم درآمد پس می گیرد. او در آن زمان از نخست وزیر دانیل اسمیت و استان انتقاد کرد و با توجه به رشد برنامه، این قطع را “بی ملاحظه” و زمان بندی را “وحشتناک” خواند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

روز بعد، پس از واکنش شدید، دولت آلبرتا تصمیم خود را برای پایان دادن به کمک مالی لغو کرد.

میاگون رید، مدیر اجرایی انجمن های پر جنب و جوش کلگری، یک سازمان غیرانتفاعی رهبری استراتژی کاهش فقر در شهر – گفت که تصمیم شورا در این هفته این سوال را مطرح می کند که چگونه این شهر تعداد روزافزون افرادی را که واجد شرایط ترانزیت یارانه ای هستند، در خود جای می دهد.

او گفت: “ما می دانیم که تقریبا 130000 شهروند کلگری از این مجوز استفاده می کنند.” ما فقط می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این رقم حداقل برای سال آینده رشد کند تا زمانی که اوضاع از نظر تورم، نرخ بهره و مواردی از این قبیل عادی شود.»

“این سوال باقی می ماند — چگونه مطمئن شویم که این افراد تحت پوشش هستند؟”

رید گفت که با داشتن کمترین درآمد حداقل 6 دلار در ماه، کلگری در ایجاد چنین گذرنامه یارانه ای مقرون به صرفه پیشگام است.

اما او اذعان کرد که این تخفیف پیشرو در کشور است، و با توجه به اینکه شورا و استان ظاهراً تمایلی به اختصاص بودجه بیشتر ندارند، محتمل‌ترین نتیجه تداوم این برنامه کرایه حمل و نقل بالاتر است.

برای شورای شهر، می توانم ببینم که چگونه ممکن است فضایی برای مانور دادن از نظر افزایش اندکی این هزینه ها وجود داشته باشد تا با شهرهای دیگر در سراسر کانادا همگام شود و امیدوارم نوعی بازپرداخت داشته باشیم تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که هر کسی که به آن نیاز دارد می تواند از عهده آن برآید. پاس،” او گفت.

وقتی نوبت به تعداد افراد واجد شرایط برای برنامه‌های کم‌درآمد می‌رسد، ما در آب‌های واقعاً جدیدی هستیم.»

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید