Tanger Mall: چگونه خیابان های مرتفع می توانند دوستانه باشند | نظر


هندسه های جالب، مربع، گاهی اوقات پوشیده شده است. صندلی و شارژ گوشی. مسیرهای بدون لکه و گلدان های بزرگ. چرا این کار را در خیابان های خرید خود انجام نمی دهیم؟

محتوای مقاله

من اخیراً برای اولین بار به مرکز خرید Tanger Outlet در کاناتا رفتم. بعد از پارک کردن در دریای وسیع پارکینگ های سطحی، خود را به داخل کشیدم و از اینکه چقدر دوست داشتنی بود شگفت زده شدم. «The Mall» یک مرکز خرید مفهومی در فضای باز است که مرا به یاد دوران جوانی‌ام در مرکز خرید 1.3 میلیون فوت مربعی Century City Mall (مرکز خرید وستفیلد کنونی) می‌اندازد. مقصد خرید لس آنجلس.

بلوک‌های مغازه‌ها به گونه‌ای چیده شده‌اند که هندسه‌های جالب، اگر ساخته شده باشند، در مربع‌ها و گهگاه پوشیده شده‌اند تا از باران کوچکی که زمانی که من آنجا بودم، پناه بگیرند. تعداد صندلی‌های زیادی وجود داشت، از جمله صندلی‌های در دسترس. جایی برای وصل کردن گوشی و شارژ کردن آن وجود داشت. سطل های زباله تمیز و تمیزی وجود داشت و مسیرهای پیاده روی هم صاف و بی لک بودند. گلدان‌های بزرگ با لبه‌های پهن برای ارتقای محل نشستن و همچنین آتش‌دان‌ها و صندلی‌های راحت برای استراحت مردم وجود داشت. توالت های عمومی بود.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

خوب بود. آنقدر خوب که انبوهی از مردم بین مغازه ها سرگردان بودند. اگر بتوانید از عجایب ساختگی در اشکال ساختمان، مصالح و جشن خرده فروشان آمریکایی چشم پوشی کنید، مکان واقعاً جذاب است. آفرین به Arcadis (گروه IBI).

این مرا به فکر واداشت.

چرا خیابان های سنتی ما اینطور نیست؟ اگر خیابان‌هایی مانند خیابان بانک (از طریق مرکز تاون و از طریق گلب و اتاوا جنوبی) یا ولینگتون غربی، سامرست یا الگین بدون ماشین، قابل پیاده‌روی، صندلی‌های در دسترس و به خوبی نگهداری می‌شدند، ممکن است خریداران بیشتری را جذب کنند.

مثل سامرست کان. آریل تروستر اخیراً در سیتیزن نوشت، اگر می‌خواهیم فضاهای مناسب‌تری برای عابر پیاده ببینیم، باید به کسب‌وکارها اطلاع دهیم. با نگاهی به فضای خرده فروشی طبقه همکف در محله دفترم، گمان می کنم که بسیاری از صاحبان مغازه ها در تنگنا قرار دارند: بسیاری از آنها تسلیم شده و تعطیل شده اند.

شهر می تواند در این زمینه کمک زیادی کند. برای شروع، تعمیر و نگهداری بهتر پیاده روها، سطل های زباله و محل های نشستن. حذف معماری خصمانه و ایجاد صندلی راحت‌تر، گلدان‌های بهتر و درختان خیابان کمک زیادی به راحت‌تر کردن نشستن و استراحت برای افراد می‌کند. کاهش سرعت ترافیک و تبدیل فضای پارکینگ به پاسیو و تراس نیز کمک کننده خواهد بود.

تبلیغات 3

محتوای مقاله

تصور کنید که ولینگتون وست را از آیلند پارک درایو به خیابان سامرست به یک «وونرف» (به معنای واقعی کلمه خیابان زندگی) تبدیل کنید: سرعت کم خودرو. عبور و مرور و اولویت عابرین پیاده و دوچرخه سواران؛ و به نوبه خود پاسیوها و مغازه های خیابانی که از سحر تا نیمه شب مجاز به سرریز شدن به خطوط پارکینگ در دو طرف هستند. تحویل و انتقال زباله می تواند خارج از ساعات کاری انجام شود.

مطالعات متعدد نشان داده است که خطوط دوچرخه کارایی خرده فروشی را در خیابان های مرتفع سنتی مانند خیابان بلور تورنتو بهبود می بخشد و ایمنی را برای همه بهبود می بخشد.

در سال 2015، یک پارکینگ 141 فضایی در خیابان دوم در گلب افتتاح شد. به ندرت از ظرفیت استفاده می شود. حدود 120 پارکینگ در خیابان در هشت بلوک بین گلب و خیابان هولموود وجود دارد. اگر اکثر پارکینگ‌های خیابانی را حذف می‌کردیم در حالی که چند فضا را برای پارکینگ مقرون به صرفه رزرو می‌کردیم، اتومبیل‌ها را به ساختاری که کمتر استفاده می‌شد می‌فرستیم و منظره خیابانی بهتری برای خرده‌فروشان ایجاد می‌کردیم و حمل‌ونقل را بهبود می‌دادیم.

این شهر همچنین می تواند نسخه خودمان از سازمان پارکینگ تورنتو را ایجاد کند، یک آژانس پارکینگ خودپایه که برای مدیریت پارکینگ خارج از خیابان و از سال 2006، برنامه اشتراک دوچرخه در آن شهر وجود دارد. یک نسخه ساخته شده در اتاوا می تواند با بخش خصوصی شریک شود و برای مثال فضاهای پارکینگ خرده فروشی ایجاد کند که پارکینگ عمومی را فراهم می کند. برای هر فضایی در یک گاراژ خارج از خیابان، یک فضای از خیابان حذف می شود. این می‌تواند به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا پارکینگ خارج از خیابان، از جمله برای ساکنان ساختمان‌هایشان بسازند، که همچنین با بهبود قلمرو عمومی، منفعت عمومی ایجاد می‌کند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

صاحبان مراکز خرید ارزش را در ایجاد فضایی دلپذیر برای مشتریان خود می دانند. آنها می فهمند: نشستن; مستراح و برخی از برآمدگی ها برای تامین سرپناه. حس مکان و هنر خلاقانه ای که به جذاب شدن مکان کمک می کند.

یک شهر زیبا نباید تنها به حسن نیت صاحبان مغازه یا انگیزه سودآوری مرکز خرید بستگی داشته باشد. ما به شهرمان نیاز داریم که بودجه تعمیرات اساسی پیاده رو، سطل های زباله، گلدان ها و صندلی ها را آغاز کند. خیابان های مرتفع نیاز به توالت و نوع خدمات ارزان و اولیه ای دارند که ما به آنها وابسته هستیم تا خرده فروشی خیابان های اصلی خود را جذاب تر و دلپذیرتر کنیم.

اگر بخش خصوصی بتواند این کار را انجام دهد و ارزشی را در استقبال از مشتریان بداند، مطمئناً شهر ما می تواند همین کار را انجام دهد یا بهتر است. بیایید اتاوا را زیبا کنیم.

Dreessen را نشان دهید رئیس Architects DCA در اتاوا است.

Tanger Outlet Mall در کاناتا
خریداران در اطراف مرکز خرید Tanger Outlet در کاناتا قدم می زنند. عکس از جولی الیور /پست رسانه

توسط ویراستاران توصیه شده است

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید