این گزارش خاطرنشان کرد که اگرچه امدادگران معیارهای مربوط به موارد تهدید کننده زندگی و موارد اورژانسی را رعایت نکردند، زمان پاسخگویی در سال 2023 نسبت به سالهای گذشته اندکی بهبود یافته است.
محتوای مقاله
برای سومین سال متوالی، امدادگران در اتاوا نتوانستند زمان پاسخگویی شورای شهر برای بیماران بدحال را برآورده کنند، اما آنها می گویند یک سیستم اعزام جدید می تواند جریان را تغییر دهد.
در سال 2023، خدمات پیراپزشکی اتاوا همچنان با چالشهایی مواجه بود که بر ارائه خدمات کلی به جامعه تأثیر میگذاشت، از جمله افزایش حجم پاسخگویی، افزایش تأخیر در ترخیص از بیمارستان و رخدادهای سطح صفر، که همگی خطری برای سلامت و ایمنی عمومی هستند. گزارش سالانه 2023 گفت.
تبلیغات 2
محتوای مقاله
تاخیر تخلیه زمانی اتفاق می افتد که امدادگران نتوانند بلافاصله بیمار را از آمبولانس به بیمارستان تخلیه کنند و سطح صفر زمانی رخ می دهد که هیچ آمبولانسی برای انتقال بیمار به بیمارستان در دسترس نباشد.
این شورا معیارهایی را برای اهداف زمان واکنش پیراپزشکی تعیین می کند. برای موارد تهدید کننده زندگی، آمبولانس باید در عرض هشت دقیقه برای 75 درصد تماس ها برسد. در سال 2023، امدادگران تنها در 68 درصد از تماسها به این زمان پاسخ دادند. به طور مشابه، برای موارد “اورژانسی”، امدادگران باید در عرض 10 دقیقه برای 75 درصد تماسها در محل حاضر شوند. در سال 2023، این اتفاق تنها برای 68.8 درصد از تماسها رخ داده است. با این حال، برای موارد با دقت کمتر، امدادگران در بیش از 75 درصد مواقع زمانهای پاسخ تایید شده توسط هیئت مدیره را برآورده میکنند.
این گزارش میگوید: «این ممکن است به دلیل افزایش سالانه در تقاضای کلی برای خدمات باشد و زمان زیادی که امدادگران برای ترخیص از بیمارستانهای اتاوا به تأخیر میگذرانند و منابع امدادرسانی را در جامعه کاهش میدهند».
این گزارش خاطرنشان کرد که اگرچه امدادگران معیارهای مربوط به موارد تهدید کننده زندگی و موارد اورژانسی را رعایت نکردند، زمان پاسخگویی در سال 2023 نسبت به سالهای گذشته اندکی بهبود یافته است. علاوه بر این، خدمات پیراپزشکی همچنین زمان پاسخ قانونی برای بیماران ایست قلبی ناگهانی را رعایت نکرد.
تبلیغات 3
محتوای مقاله
این گزارش میگوید: «این را میتوان به زمان بیش از حد صرف شده توسط سرویس پیراپزشکی اتاوا برای تأخیر در ترخیص از بیمارستانهای اتاوا و 1672 برابر صفر بودن خدمات نسبت داد.»
موارد سطح صفر که در آن هیچ آمبولانسی برای پاسخگویی به تماسهای 911 در دسترس نبود، نسبت به سال 2022 که 1819 مورد از این قبیل وجود داشت، اندکی کاهش داشت. یک سال قبل از آن، 750 رویداد سطح صفر در شهر وجود داشت.
در این گزارش آمده است که مرکز ارتباطات EMS مرکزی اتاوا نیز نتوانسته زمان پردازش تماس های تهدید کننده زندگی یا اورژانس و همچنین برای بیماران مبتلا به ایست قلبی ناگهانی را برآورده کند.
“این با نتایج عملکرد سالهای گذشته مطابقت دارد و میتوان آن را به افزایش حجم پاسخگویی و استفاده از فهرست کارت اولویت اعزام نسبت داد، یک ابزار منسوخ تریاژ تماس که در دهه 1980 توسعه یافت و باید با سیستم اعزام اولویت پزشکی جایگزین شود. در آوریل 2024،» در این گزارش آمده است. افزایش مداوم حجم پاسخگویی و تأخیر در ترخیص، همراه با موارد سطح صفر و مسائل موجود که بر سیستم مراقبت های بهداشتی انتاریو تأثیر می گذارد، همچنان بر خدمات، کارکنان و بیماران آن تأثیر منفی می گذارد.
تبلیغات 4
محتوای مقاله
این گزارش میگوید که سیستم جدید ارسال اولویت یک «بهترین شیوه صنعت جهانی است که در بیش از هفتاد کشور برای ارزیابی و اولویتبندی تماسها استفاده میشود»، با الگوریتمی که «دقت، دقت و کارایی مرتبسازی تماسها را در مقایسه با سیستم قبلی تضمین میکند». ، “و به طور قابل توجهی در تعیین الزامات پاسخگویی برای همه تماس ها، از جمله بیماران بدحال یا آسیب دیده، بهتر است.”
این شهر سیستم اعزام جدید را در 10 آوریل راه اندازی کرد و آمبولانس ها اکنون بر اساس پاسخ به سوالات دقیق و بر اساس پنج سطح رنگی بر اساس “شدت” وضعیت، همانطور که طی تماس 911 تعیین شده است، اعزام می شوند.
سیستم جدید به این معنی است که تماسهای با بالاترین اولویت با «بنفش» علامتگذاری میشوند، که نشاندهنده شرایط تهدیدکننده زندگی فوری است که زمان حیاتی است. این حدود دو درصد از تماس ها را نشان می دهد. بعدی در لیست اولویت، “قرمز” است، به معنای فوری و بالقوه تهدید کننده زندگی، که حدود 38 درصد از تماس ها را تشکیل می دهد. زمان در این موارد حساس است. “نارنجی” فوری و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است. آب و هوا ممکن است یک عامل باشد. این نشان دهنده 17 درصد تماس ها است. “زرد” فوری نیست، اما بالقوه جدی است. زمان حساس است. این حدود 19 درصد از تماس ها است.
تبلیغات 5
محتوای مقاله
“سبز” غیر فوری و غیر جدی است، بدون تهدید فوری برای زندگی است و می تواند بدون آسیب به نتیجه بیمار به تاخیر بیفتد. این حدود 24 درصد از تماس ها است.
پیر پویریر، رئیس بخش امدادگران اتاوا، به شورای شهر در مورد آمادگی اضطراری و خدمات اضطراری گفت: طبق سیستم قدیمی، 77 درصد از تماسها اولویت بالایی داشتند، اگرچه تنها حدود دو درصد از تماسها با رنگ بنفش مطابقت داشتند کمیته در ماه مارس
در سال 2023، حجم پاسخدهی خدمات پیراپزشکی اتاوا 193،127 بود که نسبت به سال 2022 4.9 درصد افزایش داشت.
به استثنای سال 2020، این گزارش خاطرنشان میکند که حجم پاسخها هر سال در حال افزایش است و بیشترین افزایش در سال 2022 رخ میدهد.
«در طول 10 سال گذشته، حجم پاسخ ها به طور متوسط 5.2 درصد در سال افزایش یافته است. افزایش سالانه در حجم پاسخ را میتوان به عوامل متعددی از جمله رشد جمعیت، جمعیتشناسی بیماران پیر، تظاهرات بالینی پیچیدهتر بیمار و مسائل موجود مؤثر بر سیستم مراقبتهای بهداشتی انتاریو که توسط همهگیری COVID-19 تشدید شد نسبت داد. به این ترتیب، در سال 2023، خدمات پیراپزشکی اتاوا در رعایت استانداردهای عملکرد زمان پاسخ قانونی و اهداف مصوب شورا با مشکلاتی مواجه شد.
گزارش سالانه در 26 خرداد به کمیسیون آمادگی اضطراری و خدمات حفاظتی شهر ارائه و در 26 ژوئن به شورا ارائه خواهد شد.
– با فایل هایی از Postmedia
وب سایت ما مقصد شما برای اخبار فوری است، بنابراین مطمئن شوید که صفحه اصلی ما و در خبرنامه های ما مشترک شوید تا بتوانیم شما را در جریان قرار دهیم.
توسط ویراستاران توصیه شده است
-
اتاوا از پیشنهاد استفاده از تاکسی به عنوان آمبولانس چشم پوشی نکرده است
-
پلرین: سیستم اعزام پزشکی جدید اتاوا باید بهتر به فرانسویها خدمت کند
محتوای مقاله