تا زمانی که فیلم تنیس لوکا گوادانینو که بهطور وابسته به عشق شهوانی به اوج میرسد، The Challengers به اوج نفسگیر، عرقریز، ضرباندار و عمیقاً رضایتبخش خود میرسد، به اصطلاح به سیگار میرسی.
به ندرت فیلمی تا این حد هیجانانگیز است که هر عنصر سینمایی، از جمله فیلمنامه، فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و اجرا با هم ترکیب شوند تا چنین معجونی جوشان و دیوانهکننده، واکنش شیمیایی خشم و شهوتی که از خشم غرق میشود، بیافریند.
The Contenders فیلمی در مورد بدن است: بدن های سکسی، قوی، زخمی. اجسام در حرکتی باشکوه، با نیرو می پیچند و در مکان و زمان، بارها و بارها همگرا می شوند. در طول یک مسابقه سخت در یک تورنمنت در نیو روشل، بازیکنان ما – از جمله دو مرد در زمین و یک زن که از کنار زمین تماشا میکند – با بدن، حرکات، نگاهها، غرغرها و آههای خود ارتباط برقرار میکنند و بیان میکنند که چه اتفاقی بین آنها افتاده است.
این بهترین مثال از این مفهوم است که تنیس فقط ضربه زدن به توپ نیست، بلکه در مورد روابط است. این حکمت توسط پدیده تنیس تاشا دانکن (زندایا) 13 سال قبل از این مسابقه حمایت شد. حالا او می بیند که این رابطه در حالی که دو مرد توپ را جلو و عقب او می کوبند، آشکار می شود. آنها همسرش آرت دونالدسون (مایک فیست) و سابقش پاتریک زوایگ (جاش اوکانر) هستند. هنر یک خدای تندیس، مجسمهسازی شده است که زیر نظر تاشا ثبت، ژل و بهینه شده است. پاتریک یک ادم تنیس زشت است که در ماشینش می خوابد، از مقامات دلسوز ساندویچ تقلب می کند و جایی که باید در Tinder تصادف کند. در طول هر قسمت، به رابطه پیچیده بین این سه خواهیم رسید.
فیلمنامه اولین نمایشنامهنویس و رماننویس جاستین کوریتزکس است که اتفاقاً با سلین سانگ، نامزد اسکار امسال برای اولین فیلم زندگیهای گذشتهاش ازدواج کرده است که در آن زنی بین دو مرد گیر افتاده است.
مسابقه تنیس مرکزی به عنوان پایه ای برای یک سری فلش بک عمل می کند، که از تابستان قبل از دانشگاه شخصیت ها شروع می شود و همه درهم و برهم های نگران کننده را در بین آنها پوشش می دهد.
اما این فیلم سازی گوادانینو است که مواد را به ارتفاعات واقعاً باورنکردنی ارتقا می دهد. این فیلم با وضوح حماسی و واضح توسط فیلمبردار Sayombhu Mukdepram گرفته شده است، که دوربین او دائماً مثلث هایی را بین بازیکنان ما ترسیم می کند و با تدوینگر مارکو کاستا، که با آهنگ تکنوی تپنده ترنت رزنور و آتیکوس راس مطابقت دارد، به خوبی کار می کند.
از طریق این استعاره تنیس، Kuritskes و Guadagnina کشف می کنند که چگونه قدرت، میل و جاه طلبی در روابط صمیمانه در هم تنیده شده اند. به نظر می رسد تاشی به طرز بی رحمانه ای حرفه ای، کنترل روانی و جنسی را بر آرت و پاتریک تحمیل می کند، که پاتریک آشفته در برابر آن مقاومت می کند و آرت با خوشحالی تسلیم آن می شود. ازدواج آنها یکی از تسلیم شدن او به خواسته های او به عنوان یک عمل عشق خالص و از خود گذشتگی است، حتی زمانی که او ناتوان به رقص پاتریک کشیده می شود و شعله های آتش را نابود می کند. پاتریک همه چیزخوار و فرصت طلب جنسی، با وجود همه بلاتکلیفی هایش، وضعیت را به وضوح می بیند، اما باز هم به نظر می رسد که همه آنها می بینند. آنها فقط آنچه را که می خواهند می خواهند.
گوادانینو یکی از بزرگترین نویسندگان میل ما است، به خصوص از نوع ممنوعه، و خواستگارها فیلمی بسیار اروتیک و سکسی است، حتی اگر رابطه جنسی زیادی نداشته باشد. مانند هر چیز دیگری – گفتگوها، مشاجرات، کاتارسیس – رابطه جنسی در تنیس گنجانده شده است.
با این حال، این یک فیلم فوقالعاده پر جنب و جوش است و به ندرت میتوان از چنین شیمی انفجاری روی صفحه در میان هر سه بازیگر لذت برد.
فایست که از پیشینه تئاتر و رقص می آید، با نیت زیبایی حرکت می کند. در مقابل، اوکانر مظهر نوعی از تمایلات جنسی کثیف، کثیف و بسیار خطرناک است که بیشتر زنان آن را تحریککننده و غیرقابل مقاومت میدانند. زندایا مانند همیشه به طرز شگفت انگیزی باهوش، معمایی و غیرقابل پیش بینی است و این بدون شک بهترین عملکرد او تاکنون است./سرویس اخبار تریبون
چالشکنندگان حاوی توهین، برخی از محتوای جنسی و برهنگی گرافیکی هستند.
چالش کنندگان
رتبه R. در AMC Boston Common، South Bay Center، Causeway، Landmark Square Cinema، Alamo Drafthouse بندر دریایی و تئاترهای حومه شهر.
درجه: الف